اخلاق جنسی ۱۳۹۱/۱۲/۲۳ - ۲۰۵۳ بازدید

اینکه گفته مى شود زن و مرد در نزدیکى کردن نباید کامل لخت باشند چه دلیلى دارد؟ یه جورایى خنده دار است؟ چرا باید با این کار از لذت نزدیکى کاست؟ کلا یعنى چه و چه فلسفه اى دارد و منظور دقیق چیست؟ لطفا همه سوالات رو کامل توضیح دهید.


در پاسخ به توضیح زیر توجه کنید .
۱.      علت کراهت و فلسفة برخی از احکام بر کسی روشن نیست، گرچه برخی از علل به ذهن انسان مأنوس است،‌ ولی نمی توان آن را علّت و فلسفه واقعی حکم دانست، به خصوص در مکروهات و مستحبات .
۲.      در برخی از روایات نکاتی در مورد این کراهت ذکر شده است . مثلا در روایتی امام صادق(ع) از پدران بزرگوارش از پیامبر خدا(ص) نقل کرده است که حضرت فرمود:‌ هنگامی که مرد با زنش آمیزش می کند، نباید لخت باشند،‌ (زیرا) ملائکه از کنار آن دو خارج می شوند.
۳.      لازمه کراهت لخت بودن هنگام نزدیکی لباس بر تن داشتن در این هنگام نیست بلکه   پوشش می تواند غیر از لباس و چیزی مانند ملحفه و پتو باشد.
۴.      یکی از ادله این کراهت   می تواند   رفع اضطراب از دیدن شدن ناگهانی توسط دیگران در هنگام نزدیکی باشد .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

نظرات

میهمان
من۱۶سالمه و همجنسگرا هستم و از نظر من هرکی ک گفته این یه بیماری یا گناهه شکر زیادی خورده چن بدن من و افراد همجنسگرا رو خدا طوری آفریده که از نظر جنسی و روحی به جنس موافق گرایش داره.اما اگه موضوع همجنس بازی باشه اون وخ گناه محسوب میشه
پرسمان
سلام علیکم، پرسشگر گرامی ،
الف ) پیشگیری مهمتر از درمان
پیشگیری مهمتر از درمان است ، به همین دلیل در متون دینی ، انسان از همجنسگرایی پرهیز داده شده تا از وقوع گناهی بزرگتر که همجنس بازی است ، دور نگه داشته شود ، نمی شود که انسان زمینه یک بیماری را در خود ایجاد کند ولی به آن بیماری مبتلا نشود.
برای روشن شدن این مطلب، نظر شما را به چند مثال جلب می کنم:
۱ـ پزشکان به طور کلی در بازگرداندن سلامتی به بیمار، دو برنامه دارد: ۱ـ برنامه بهداشت و پیش گیری ۲ـ برنامه درمان و به عبارت دیگر پزشک در علاج خود دارای دو دستور منفی و مثبت است، در مورد برنامه منفی می گوید: باید از این چند موضوع پرهیز کنی، و اگر قبلاً نیز پرهیز می کردی گرفتار بیماری نمی شدی، و در برنامه مثبت می گوید: از این چند مورد دارو (از قرص، و شربت و آمپول و...) باید استفاده کنی، و طبق دستور تنظیم شده رفتار نمایی، تا درمان یابی. در این برنامه، قطعاً مسأله پیش گیری و پرهیز مهم تر و آسان تر و کم هزینه تر از برنامه مثبت و درمان (داروها) است، حتی ممکن است بیمار بر اثر ادامه پرهیز بی آنکه دارو مصرف کند، سلامتی خود را بازیابد.
۲ـ درختی را در نظر بگیرید،برای رشد و به ثمر رسیدن آن نیاز به فراهم شدن عوامل کمال مانند: نور، حرارت، غذا(کود)، آب و هوای آزاد است، با ایجاد این عوامل به طور طبیعی و سریع رشد نموده و به رشد و کمال خود ادامه می دهد. ولی آیا همین آمادگی کافی است، قطعاً نه، بلکه باید از عوامل ضد تکامل مانند آفت های مختلف گیاهی نیز جلوگیری و پیش گیری شود، و گرنه آن آفت ها تار و پود گیاه را می خورند، و آن را درهم می شکنند و از درون متلاشی می سازند. در انسان نیز در رابطه با کمالات و رشد معنوی نیاز به فراهم شدن عوامل تکامل مانند: علم،ایمان،عمل صالح و رابطه عرفانی و تنگاتنگ با خدا است. ولی همین آمادگی کافی نیست، بلکه باید از هرگونه عوامل ضد تکامل، یعنی زمینه های های گناه دوری کرد، و با سپر تقوا و دژ نیروی ملکوتی ضدگناه، از نفوذ هرگونه گناه به طور قاطع جلوگیری نمود. وگرنه همان گناه همانند آفت های گیاه در این مثال، تار و پود معنویت انسان را می خورد، و انسان را بی محتوا و بی هویت نموده و در پرتگاه هلاکت و سقوط قرار می دهد. ب ) خداوند کسی را همجنسگرا نیافریده
خلقت علیمانه و حکیمانه و بر اساس نظم است. رعایت این نظم در هر امری، موجب آرامش می‌گردد و عدم رعایت آن آرامش (تسکین) و بالتبع رشد در هر زمینه‌ای را مختل می‌سازد. از این رو می‌فرماید: شما را زوج (زن و مرد) آفریدم و برای شما همسری و عشق، محبت و جاذبه فی‌مابین را قرار دادم « لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا» تا با آنها به آرامش دست‌یابید. پس هر گونه جایگزینی و هنجارشکنی در امور و روابط همسری که «زناشویی، همبستری یا جماع» از اهمّ آن است، سبب می‌شود که آرامش فردی [جسمی، روانی، روحی، اخلاقی، ایمانی و ...] به هم بریزد و بالتبع آرامش اجتماعی [اخلاقی، امنیتی، اقتصادی، حتی سیاسی و ...] نیز مختل گردد (چنان چه امروزه در امریکا و اروپا شاهد این ناآرامی فردی و اختلال اجتماعی هستیم): «و َمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَ جَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ» (الرّوم - ۲۲)
ترجمه: و از نشانه هاى او این است که از خودتان (نوع انسان، نه ملک یا جن یا حیوان) همسرانى براى شما آفرید تا در کنارشان آرام گیرید، و میانتان دوستى و مهربانى نهاد. آرى در این [نعمت ] براى مردمى که مى اندیشند نشانه هایى است.
در حدیثی از امام رضا (ع) در فلسفه تحریم همجنس‌گرایی چنین آمده است: " فلسفه تحریم مردان بر مردان و زنان بر زنان این است که این امر بر خلاف طبیعتی است که خداوند برای زن و مرد قرار داده (و مخالفت با این ساختمان فطری و طبیعی، سبب انحراف روح و جسم انسان خواهد شد) و به خاطر این است که اگر مردان و زنان همجنس‌گرا شوند، نسل بشر قطع می‌گردد، و تدبیر زندگی اجتماعی به فساد می‌گراید، و دنیا به ویرانی می‌کشد."
از سوی دیگر باید توجه داشت هم‌جنس بازی و بخصوص لواط، عملی بر خلاف فطرت است و هر چه با فطرت هم خوانی ندارد، تأثیر سوء دارد و بر تحیر و سرگردانی و پریشانی آن ها افزوده می‌شود. به همین دلیل روایات زیادی درباره مذمت هم جنس بازی نقل شده که بسیار تکان دهنده است. با مطالعه روایات می‌توان به زشت بودن این عمل پی برد. ج ) علل همجنس‌گرایی
کشیده شدن افراد به اینگونه انحراف جنسی علل بسیار مختلفی دارد و حتی گاهی طرز رفتار پدر و مادر با فرزندان خود، و یا عدم مراقبت از فرزندان همجنس، و طرز معاشرت و خواب آنها با هم در خانه ممکن است از عوامل این آلودگی گردد. گاهی ممکن است انحراف اخلاقی دیگر سر از این انحراف بیرون آورد. قابل توجه اینکه در حالات قوم لوط می‌خوانیم که عامل آلودگی آنها به این گناه این بود که آنها مردمی بخیل بودند و چون شهرهای آنها بر سر راه کاروان‌های شام قرار داشت و آنها نمی‌خواستند از میهمانان و عابرین پذیرایی کنند در آغاز چنین به آنها وانمود می‌کردند که قصد تجاوز جنسی به آنان دارند تا میهمانان و عابرین را از خود فرار دهند، ولی این عمل تدریجا به صورت عادت برای آنها در آمد و تمایلات انحراف جنسی تدریجا در وجود آنها بیدار شد و کارشان به جایی رسید که از فرق تا قدم آلوده شدند. [مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۱۲ ص۱۴۷. ]
حتی شوخی‌های بی‌موردی که گاهی در میان پسران و یا دختران نسبت به همجنسان خود می‌شود گاهی انگیزه کشیده شدن به این انحرافات می‌گردد، به هر حال باید به دقت مراقب اینگونه مسائل بود، و آلودگان را به سرعت نجات داد و از خدا در این راه توفیق طلبید.
در روایات و تواریخ اسلامی اعمال زشت و ننگین دیگری به موازات انحراف جنسی از آنها نقل شده است از جمله در "سفینة‌البحار" می‌خوانیم: «قیل کانت مجالسهم تشتمل علی انواع المناکیر مثل الشتم و السخف و الصفح و القمار و ضرب المخراق و خذف الاحجار علی من مر بهم و ضرب المعازف و المزامیر و کشف العورات؛ گفته می‌شود مجالس آنها مملو بود از انواع منکرات و اعمال زشت، فحش‌های رکیک و کلمات زننده با هم ردوبدل می‌کردند، با کف دست بر پشت یکدیگر می‌کوبیدند، قمار می‌کردند، و بازی‌های بچه‌گانه داشتند، سنگ به عابران پرتاب می‌کردند و انواع آلات موسیقی را بکار می‌بردند و در حضور جمع بدن خود را برهنه و کشف عورت می‌نمودند.» [قمی، شیخ عباس، سفینة البحار، ص۵۱۷.]
روشن است در چنان محیط آلوده‌ای، انحراف و زشتی هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد، و اصولا قبح اعمال ننگین برچیده می‌شود و آن‌چنان در این مسیر پیش می‌روند که هیچ کاری در نظر آنها زشت و منکر نیست! و از آنها بدبخت‌تر اقوام و ملتهایی هستند که در عصر پیشرفت علوم و دانش‌ها در همان راه گام برمی دارند و حتی گاهی اعمالشان به قدری ننگین و رسوا است که اعمال قوم لوط را به فراموشی می‌سپارد.
میهمان
من به یک زن بیوه جهت صیغه برای ازدواج می گردم لطفا تماس به گیرید ۳۳ سالمه مجرد خونه ماشین دارم
پرسمان
سلام علیکم، برادر گرامی!
اگرچه شما می توانید برای دوری از گناه و کاهش فشار شهوت با رعایت شرایط و احکام ازدواج موقت، زنی بیوه و یا مطلقه ای را صیغه کنید و بخشی از نیازهای خود را ارضا نمایید، اما باتوجه به آسیب هایی که در ازدواج موقت وجود دارد؛ توصیه می شود خویشتنداری بورزید و غریزه جنسی تان را به خوبی کنترل نمایید تا وقتی با دختری مورد علاقه تان ازدواج دائم کردید، همسرتان برای تان دلنشین تر جلوه کند.
همچنین وقتی شما توانایی ازدواج دائم دارید، روی آوردن به ازدواج موقت و بروز آسیب های آن عاقلانه و منطقی نیست.

 

در صورتی که قصد ثبت سوال دارید، می توانید از طریق صفحه جستجو اقدام به ثبت سوال نمایید. در غیر اینصورت با استفاده از فرم زیر نظر خود را برای ما ارسال نمایید.