ارتباط جنسی دهانی ۱۳۹۵/۶/۲۹ - ۱۷۶ بازدید

پرسشگر گرامی، خوشحالیم که به بهانه یک پرسش، اعتماد شما را تجربه نمودیم. امیدواریم پاسخ ارائه شده، گویای تشکرمان باشد.
پرسشگر گرامی، خوشحالیم که به بهانه یک پرسش، اعتماد شما را تجربه نمودیم. امیدواریم پاسخ ارائه شده، گویای تشکرمان باشد.
خوب است بدانید رفتارهایی چون همجنسگرایی، خود ارضایی، رابطه مقعدی و سکس دهانی و ... در متون علمی چند سال قبل (مانند DSMIII) تحت عنوان یکی از انحرافات جنسی با پایه اختلال روانی برشمرده می‌شده است اما در نسخه‌های جدید این منبع مشهور علمی، حذف شده‌اند. همانگونه که شما هم آگاهید اکنون همجنسگرایی به صورت قانونی در برخی کشورهای غربی پذیرفته شده است و ازدواج‌هایی اینگونه حتی در کلیسا هم ثبت می‌گردد! جالب است بدانید این تفاوت نگرش (بنا به اعتراف خود غربی‌ها) به دلیل تغییر ذائقه عمومی و علایق اجتماعی است که آن را «مقبولیت» می‌نامند که از هرگونه پایه علمی و عقلی، تهی است چه رسد به دین. (برای مطالعه بیشتر می‌توانید این مقاله را در اینترنت مطالعه نمایید که به بررسی تغییرات DSM پرداخته است:
Moser, C. & Kleinplatz, P.J. (۲۰۰۵). DSM-IV-TR and the Paraphilias: An argument for removal. Journal of Psychology and Human Sexuality, ۱۷(۳/۴), ۹۱-۱۰۹)
در مورد سکس دهانی و لیس زدن آلت تناسلی همسر، گفتنی است گر چه شرعا حرام نیست اما خوردن ترشحاتی که از زن یا مرد خارج می شود از خبائث شمرده شده و خوردن آن جایز نیست و ترشح خانم‌ها در اوج شهوت جنسی حکم منی دارد و نجس می باشد که خوردن آن نیز حرام است.
زن و شوهر هرگونه لذتی می توانند از هم ببرند ولی نه در حدی که از حالت انسانیت خارج و به واسطه لذایذ جنسی به اعمالی که در شأن انسان نیست روی بیاورند. این عمل برای حفظ شان و شخصیت یک انسان مسلمان و مومن مناسب نیست. خداوند متعال راه صحیح آمیزش با زن را از مجاری خاصی قرار داده است. او غریزه جنسی را وسیله ای برای تکثیر نسل و تربیت فرزندانی قرار داده است که جانشین (خلیفه الله) او در زمین باشند و مدارج بالای انسانی صعود کنند. متاسفانه در دنیای غرب از آنجا که تمام مسائل حول محور انسان و لذایذ شخصی او می چرخد (اومانیسم) تا حدی در ارضای غرائز جنسی پیش رفته‌اند که به اعمال ناپسند و مشمئز کننده‌ای مانند آنچه شما فرموده‌اید روی آورده‌اند. انسانی که قرار است با دهان خود در مقابل خدا بایستد و با خدای خود مناجات کند چگونه به خود اجازه می دهد دهان خود را در راهی مصرف کند که پست ترین حالات انسان از نظر معنوی است؟ انسانی که قرار است با زبان خود قرآن بخواند و ذکر حق را بگوید چگونه می تواند با زبان آلوده به این گونه اعمال، به گفتگو با خدا بپردازد؟ کسیکه با این لبها همسر خود را می بوسد و با این دهان با او هم غذا می شود، سزاوار است که به چنین رفتاری دل خوش کند؟ علاوه بر آنکه کم کم زشتی این گونه کارها بین زن و شوهر از بین می رود و به اعمال پست تر از آن که حتی در حیوانات نیز دیده نمی شود، رو خواهند آورد.
آیا رابطه جنسی دهانی بی خطر است؟
مطالعات انجام شده حاکی از آن است که رابطه جنسی دهانی کاملا بی خطر نیست، هم برای فاعل و هم برای مفعول امکان انتقال STD وجود دارد.
STD = Sexually Transmitted Diseases = بیماریهای جنسی سرایتی
Active partner = فاعل
Receptive partner = مفعول
- چه بیماریهای جنسی (STD) از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل می شود؟
شایعترین بیماری جنسی منتقله از طریق رابطه جنسی دهانی، هرپس است (Herpes Simplex Virus = HSV)
هرپس دو نوع کلی دارد: HSV-۱ که منجر به دانه هایی در اطراف دهان می شود (تاول تبخالی) درحالیکه HSV-۲ منجر به زخمهای تناسلی می گردد
- HPV که مخفف Human Papilloma Virus است هم ممکن است از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل شود و منجر به زگیلهایی در اطراف و یا داخل دهان گردد.
مشخص شده است که گنوره (Gonorrhea) از فرد آلوده در طی رابطه جنسی دهانی به فرد مقابل منتقل گردد و سپس عفونت از گلوی آن فرد به ناحیه تناسلی افراد بعدی منتقل شود. بدن بطور طبیعی در طی ۳ ماه میتواند باکتریهای گنوره در گلو را از بین ببرد ولی عفونت ناحیه تناسلی نیاز به درمان آنتی بیوتیکی دارد.
امکان انتقال کلامیدیا (Chlamydia) هم از طریق رابطه جنسی دهانی وجود دارد، اگرچه کمتر رخ میدهد. کلامیدیا و گنوره منجر به زخم گلو می شوند (Sore throat). خیلی از افراد ممکن است آلوده به این میکروب باشند ولی بدون علامت بوده و از آن آگاه نباشند.
- سیفلیس (Syphilis) هم در شرایط خاص امکان انتقال در طی رابطه جنسی دهانی را دارد و آن هم در صورتی است که دهان در تماس با زخم باز یا راش پوستی عفونی قرار گیرد
احتمال انتقال عفونتهای دستگاه گوارشی و انگلها هم درصورت تماس دهان با مقعد وجود دارد.
هپاتیت A ویروسی است که در مدفوع فرد آلوده وجود دارد و در طی تماس دهانی-مقعدی امکان انتقال دارد.
هپاتیت B بطور کلی در خون است و تنها درصورتیکه در تماس رابطه جنسی دهانی ، خونی وجود داشته باشد منتقل می شود.
- آیا HIV از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل میگردد؟
انتقال HIV در طی رابطه جنسی دهانی برای هر دو فرد فاعل و مفعول با احتمال کم (Small risk) وجود دارد.
احتمال انتقال از فرد مفعول HIV مثبت به فاعل سالم در صورتی امکانپذیر است که فاعل در تماس با ترشحات جنسی (مایع منی یا ترشحات واژن) یا خون (خون عادت ماهانه یا زخمی در ناحیه تناسلی یا مقعدی) مفعول به بریدگی-زخم یا جراحت یا منطقه ملتهبی در دهان یا گلوی فرد فاعل برسد.
پوشش دهان و گلو در برابر عفونتهای ویروسی (همانند HIV) بسیار مقاوم است و اگر فرد سالم باشد امکان انتقال محتمل نیست.
بعلاوه امکان انتقال از مفعول HIV مثبت به فاعل سالم، در طی رابطه جنسی دهانی، خیلی کم است دلیل آن هم این است که میزان HIV موجود در بزاق دهان بسیار بسیار کم است و به اندازه ای نیست که منجر به آلودگی فرد مقابل گردد. تنها خطر در این حالت ممکن است بخاطر وجود زخم خونریزی دهنده یا لثه خونریزی دهنده در فرد HIV مثبت باشد که خون را به مخاط دستگاه تناسلی یا مقعدی و یا زخم و جراحتی که ممکن است فرد سالم مقابل داشته باشد، منتقل کند (هپاتیت C هم از این طریق منتقل میگردد)
ریسک انتقال HIV از فرد آلوده از طریق رابطه جنسی دهانی بسیار کمتر از ریسک آن در طی Anal یا Vaginal است
تعیین دقیق میزان ریسک انتقال HIV در نتیجه رابطه جنسی دهانی بسیار مشکل است چراکه اکثر افرادی که رابطه جنسی دارند تنها منحصر به رابطه جنسی دهانی نمی شود و فرمهای دیگر رابطه جنسی (آنال یا واژینال) را هم شامل می شود بنابراین تعیین اینکه انتقال HIV از طریق رابطه جنسی دهانی بوده یا فرمهای دیگر رابطه جنسی، بسیار مشکل است.
نهایتا اینکه عوامل متعددی ریسک انتقال HIV از طریق رابطه جنسی دهانی را افزایش می دهند منجمله زخمها و جراحات دهانی- خونریزی لثه- زخمهای تناسلی- سوراخ کردن دهان (oral piercing) و حضور همزمان دیگر بیماریهای جنسی
برادر عزیز، راهی تا لذتبخش‌ترین لحظات و مادی و معنوی، فاصله‌ای ندارید اگر دل در گرو عشقی آسمانی، ذهن در پناه آموزه‌های دین داشته باشید و بر مهارتهای خود در مورد زندگی بیفزایید.
منتظر مکاتبات بعدی شما هستیم.

نویسنده : عباسعلی هراتیان

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

نظرات

میهمان
ممنون،خیلی موضوعات آموزنده و مستدل
از افغانستان
میهمان
با سلام چقدر مطالب این سایت خوب هستند، با ادبیات زیبا، مستدل و باورپذیر و معقول. متشکرم
میهمان
به نظر می رسد آنچه شما در پایان در معرفی خود مطرح کرده اید با متن صحبتتان تناقض دارد! شما هم روانشناس هستید و هم مسلمان! به عنوان یک روانشناس مسلمان چگونه این را نمی پذیرید که دین بر تمام ابعاد وجودی انسان سایه افکنده است و یقینا نگاه روانشناسانه از منظر وحی به انسان عمیق ترین و خطاناپذیرترین نتایج را به دست می دهد، ضمنا ناگفته پیداست که مشاوران محترم هم در رشته روانشناسی دارای تحصیلات عالی مرسوم هستند و هم از دانش دینی بهره مند هستند که ظاهرا به این امر نیز مشرف نبودید.
میهمان
جالب بود اما متاسفانه الان اکثرا آقایان خیلی علاقه مندند.
میهمان
مخاطب گرامی، از اظهار لطف و ابراز نظرتان حق شناسی کرده و سپاسگزاریم.
میهمان
سلام
بابت پاسخهاتون ممنونیم
بنده به شخصه خیلی جاها که نتونستم سوالمو به جواب برسونم از طریق سایت خوبتون به نتیجه رسیدم.
متاسفانه دوستان عوض تشکر از زحمات رایگان شما در مقابل مخاطبین کوتاهی هاو در بعضی مواقع توهین هایی داشته اند.
بازم ممنونم
موفق و موید باشید.
میهمان
مخاطب گرامی، از اظهار لطف و ابراز نظرتان حق شناسی کرده و سپاسگزاریم.
میهمان
سلام
بسیار خوب و با حوصله و دقیق پاسخ می دهید. واقعا از شما متشکریم. خداوند به شما خیر و سعادت عطا کند. قطعاً سخنان شما کاملاً صحیح اند و جای هیچ تردیدی درآنها نیست. و اگر کسی فکر کند که سخن شما اشتباه است ناشی از مشکل درکی خودش است. سلامت و شاد باشید
یا علی
میهمان
از ابراز نظرتان حق شناسی کرده و سپاسگزارم.
مخاطب گرامی؛ اگر امکان دارد، جمله هایی که فکر می کنید تندی دارد را ذکر نمایید تا در صورت نیاز به اصلاح آن بپردازم. همچنین استدلال های اشتباه (البته به زعم خودتان) را هم می توانید با دلیل متذکر شوید تا در صورت نیاز به تصحیح استدلال های خود، اقدام کنم.
به نظر بنده پاسخ ها با کمال احترام و بدون تندی و متناسب با نقد پرسشگر و با استدلال های منطقی بیان شده است.
میهمان
گرچه من هم با رابطه دهانی مخالفم اما استدلال نویسنده مقاله را نمی پسندم، بهتر است از راه های دیگر حرف خود را اثبات کند. البته نویسنده مقاله در جواب این خانم کمی تند رفته است
میهمان
*** سلام؛ در پاسخ، به چند نکته کوتاه اشاره می کنم :
- وقتی گفته می شود این رفتار بهتر است صورت نگیرد به دو دلیل است : برخورد با نجاسات و داخل شدن آن به دهان؛ امکان آلودگی و انتقال بیماری های مختلف جنسی. پس هیچ کسی نگفته بوسیدن آلت مرد یا زن حرام است (البته به شرطی که نجاسات را فرو نبرند).
- پزشکان نیز بر این امر صحه می گذارند و این نوع روابط را باعث انتقال بیماری های گوناگون جنسی می دانند.
- متأسفانه تبلیغات غربی و دیدن فیلم ها و عکس های سکسی و پورنو توسط برخی جوانان (که در آن انواع روابط جنسی را به نمایش می گذارند)، یا خواندن و شنیدن مطالبی در این زمینه ها، این تصور را به ذهن شان راه داده که لذت جنسی فقط در دخول در واژن و دست ورزی و ملاعبه و ... نیست و در موارد دیگری هم هست؛ در حالیکه بسیاری از آن رفتارها غیر بهداشتی، دردناک، خطر آفرین و مشمئز کننده است، ولی چنان با ترفندهای سینمایی و قابلیت های بصری و توسل به انواع داروهایی که بازیگران این نوع فیلم ها استفاده می کنند، آن را زیبا و آسان به نمایش می گذارند که فرد آن را هیجان انگیز و لذت بخش می بیند و می خواهد در روابط با همسرش آن ها را تجربه کند. تجاربی که اغلب، باعث سردی روابط بین زوجین می گردد. وقتی اینگونه به خود القا کنیم، جهت ذهن را در زمینه مسائل جنسی تغییر داده ایم و با این تغییر، تصور می کنیم که از راه سکس طبیعی، به لذت کامل جنسی نمی رسیم و این تصور کاملاً اشتباه، نارضایتی جنسی را در زندگی زناشویی رقم خواهد زد (البته این صحبت ها کلی است و شما آن ها را به خود نگیرید).
- مکاتبات فراوانی با ما می شود که زن می گوید شوهرم می خواهد سکس دهانی داشته باشیم ولی من خوشم نمی آید و دوست ندارم. شوهرم سکس مقعدی می خواهد ولی من درد می کشم و از این نوع سکس، متنفرم. جواب اینها را چه می دهید؟ شاید شما بگویید من به عنوان یک زن اینگونه کارها را دوست دارم ولی افراد فراوانی هم هستند که از این کارها متنفرند و باید به آن ها حق داد، چون این راه ها، راه هایی غیر معمولی و غیر طبیعی برای ارضای جنسی است.
- نباید خود را فریب ندهیم؛ در زمان هایی که امکان دخول در واژن نیست، زن و شوهر می توانند از راه های دیگر خود را ارضا کنند و اکثر زن و شوهرها هم در این مواقع، اقدام به این نوع کارها می کنند و از زندگی جنسی خود رضایت کامل دارند. شوهر زن می تواند با مالش کلیتوریس و واژن زن، با دست ورزی و مالش سینه ها، بوسیدن مناطق جنسی زن با رعایت مسائل شرعی و بهداشتی (بوسیدن با سکس دهانی تفاوت دارد) و ... زن را به ارگاسم برساند، زن هم می تواند آلت جنسی مرد را مالش دهد و ... و او را به انزال برساند.
- قیاس هایی که کردید درست نیست. حتی شما می توانستید بگویید با دستی که به آلت می زنیم و خود را طهارت می کنیم نباید قنوت گرفت! این گونه قیاس ها را صاحبان عقل و خرد نمی پذیرند. جمله ای هم که آورده شد و شما به آن اشاره و مورد نقد قرار دادید، به این دلیل است که مخاطب کمی تفکر کند و شأن انسانی و خلیفه اللهی خود را دریابد و در روابط جنسی به هر کاری (که باعث آسیب به خود و همسرش می شود) دست نزند.
- شما جملاتی را مطرح و به ما نسبت داده اید که برداشت های شماست، نه منظور ما، و حقیقت ندارد. ما هیچ گاه نگفتیم بوسه شهوانی به همسر، یا بوسیدن مناطق جنسی (با رعایت مسائل شرعی) اشکال دارد، بلکه ملاعبه و تحریک همسر قبل از دخول بسیار هم توصیه شده است. به هر حال ارتباط جنسی دهانی اگر بدون فرو بردن نجاسات انجام گیرد و مسائل بهداشتی هم در آن رعایت شود، از لحاظ شرعی اشکالی ندارد و ما نیز به آن اشاره کردیم و گفتیم بهتر است زوجین از راه های طبیعی و بی خطر به ارضای جنسی هم بپردازند.
*** ما درباره این موضوع اطلاعاتی را بنا بر دستورات اسلام و تحلیل های برگرفته از دین و همچنین تجربیات علمی، ارائه دادیم و شما مختارید عمل کنید و مختارید بی تفاوت باشید و عمل نکنید.
میهمان
سلام علیکم.به نظر بنده مشکلی که در نظر جنابعالی وجود دارد آخوندی بودن آن نیست،بلکه مشکل دقیقا آخوندی نبودن آن است! در واقع در پاسخ شمااستدلالی وجود ندارد و تنها به قیاس هایی احساسی بسنده شده است. شما فرموده اید چگونه میتوان از دهانی که قرار است ذکر خدا را بگوید در پست ترین حالات معنوی استفاده کرد. میتوان همین پرسش را در مورد اعضای دیگر نیز تکرار کرد (با توجه به اینکه طبق نوشته های همکاران شما نوازش آلت تناسلی زن قبل از برقراری ضروری است ) چگونه میتوان با دستی که قرار است به قنوت بلند شود در اموری اینچنین پست بهره جست؟! صراحت مرا ببخشید اما این واقعیتی است که زبان و دهان از اجزاء لاینفک رابطه ی جنسی است.روایتی از حلیه المتقین را در خاطر دارم که بوسیدن آلت را بلا اشکال میداند. در صورتی که طبق گفته شما با لبانی که ذکر خدا را میگوید نباید ... وحتی طبق گفته ی شما بوسه های شهوانی در آغاز ارتباط هم با اشکال روبرو خواهد بود زیرا به هر حال جزئی از یک مرتبه ی پست معنوی است!قصد سفسطه ندارم اما برادر عزیز! بر اساس حرفهای شما حقیقتا مایزی میان قسمت های انسانی و قسمت های حیوانی دررابطه ی جنسی وجود نخواهد داشت.مقتضای صحبت های شما این است که حداقل حکمی در باب کراهت ارتباط دهانی وجود داشته باشد( چنانکه در مورد کراهت ارتباط مقعدی روایت وجود دارد) و تا انجا که بنده مطالعه کرده ام وجود ندارد. شما هر چند صراحتا حلال خدا را حرام نکرده اید اما نتیجه ی حرفهای شما چیزی جز این نیست،آن هم بدون هیچ دلیل شرعی و صرفا بر اساس استحسانات شخصی. این مباحث به خصوص در مواقعی تعیین کننده اند که به دلیل عادت ماهانه زن و یا معذوریت هایی که غالبا در ایام بارداری و پس ازآن وجود دارد امکان رابطه ی معمول وجود ندارد. شما که به مخاطبان جوانتان خودداری از اینگونه روابط را توصیه میکنید در مقابل فشاری که در چنین دوره هایی متحمل میشوند مسئولید(ممکن است بگویید راه های شرعی دیگری از قبیل ازدواج مجدد یا موقت وجود دارد، اما خوب میدانید که افراد ترجیح میدهند با توجه با شرایط جامعه ی امروز فشار ها را تحمل کنند اما خود را به دردسر نیندازند). این توصیه ی دلسوزانه ی بنده بود،امیدوارم تامل کنید.(در ضمن از آنجا که ممکن است منشا حرفهای بنده را خودخواهی و یا زیاده خواهی بدانید لازم است بگویم که بنده زن هستم!)
میهمان
مخاطب گرامی؛ از ابراز نظرتان حق شناسی کرده و سپاسگزارم.
چند نکته را در مورد مسأله ای که مطرح کردید بیان می کنم که امیدوارم برایتان مفید باشد :
۱. دروازه های علم در هر رشته ای برای هر انسانی باز است و هیچ محدودیتی وجود ندارد و کسی هم حق ندارد مانع ورود افراد به رشته های علمی گوناگون شود؛ پس هر کسی با داشتن استعدادها و توانایی های لازم و همچنین تلاش کافی، می تواند به علوم مختلف مسلط و در آن ها متخصص شود. نمونه های فراوانی در تاریخ، این حرف را اثبات می کند؛ اگر نگاهی به زندگی ارسطو، فارابی، ابن سینا و ... کنید به این حرف می رسید. در عصر حاضر هم از این نمونه ها فراوان است؛ به عنوان مثال «علامه حسن زاده آملی حفظه الله» در فلسفه و عرفان استاد است، در علم ریاضی استاد است، در علم هیئت و نجوم استاد است و چندین علم دیگر؛ همه اهل فن هم به آن اذعان دارند؛ یا نام «نوام چامسکی» را هم حتماً شنیده اید؛ او هم فیلسوف است، هم در حیطه زبان شناسی وارد شده و آن را متحول کرده، در زمینه جامعه شناسی و علوم سیاسی هم صاحبنظر است. اهل فن هم به توانایی های او اذعان دارند. نوشته شما این را می گوید که هر کسی باید فقط در یک حیطه وارد شود و بس؛ و این حرف عقلانی و منطقی نیست و هیچ صاحب عقلی آن را نمی پذیرد؛ فردی که دارای استعداد بالایی است و می تواند در چند حیطه متخصص شود، با توجه به این حرف شما باید استعداد های مختلف خود را معطل بگذارد، در حالیکه خداوند به هر کسی اختیار داده و او می تواند برای زندگی علمی خویش تصمیم بگیرد که در یک رشته متخصص شود یا در رشته های مختلف.
۲. فراموش نکنید که توانایی ها و قابلیت های انسان بسیار بسیار زیاد است و تخصص کسب کردن در چند علم کاری شدنی است و کاری عجیب یا محال نمی باشد و نمونه هایی که مثال زدیم هم امکان آن را به خوبی اثبات می کند.
۳. شما باید حرفی که طرف مقابل می زند را ببینید و تحلیل کنید. این حدیث معروف از امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) را حتماً شنیده اید : « لا تنظر الی من قال و انظر الی ما قال » ؛ نبین که می گوید، ببین چه می گوید (غرر الحکم و درر الکلم). در مورد مسائل علمی صرف، نگاهتان باید اینگونه باشد. شما اگر نظری را اشتباه می دانید، با دلیل و مدرک، آن نظر را نقد و بررسی کنید، نه اینکه به شخصی که آن حرف را زده، بدون هیچ دلیل و مدرک متقنی حمله کنید و او را متهم به بی علمی و بی تخصصی نمایید. این نوع رفتارها از مسلمانان واقعی و صاحبان عقل و خرد به دور است و ما هم امیدواریم شما همواره از این آفت فکری به دور باشید.
*** گفتنی است این مرکز از پژوهشگران و مشاوران حوزه و دانشگاه در سطح کارشناسى ارشد و دکترا استفاده می کند و پاسخ ها هم پس از پالایش و تأیید مدیران گروه های مختلف (روانشناسی، قرآن و حدیث، احکام، سیاسی، تاریخ و ...) ارائه می گردند.
میهمان
هر کس در حیطه تخصص خود صحبت کند بهتر است روانشناس آخوند یا آخوندی که روانشناسی کند واقعاً احمقانه و فرصت طلبانه است. اگر جوابی هم از حیطه تخصص خود ندارید لطف کنید جواب کوتاه و مرتبط بدهید تا نماینده بهتری برای تخصص خود باشید.
با تشکر. نوشته یک روانشناس مسلمان.

 

در صورتی که قصد ثبت سوال دارید، می توانید از طریق این صفحه اقدام به ثبت سوال نمایید. در غیر اینصورت با استفاده از فرم زیر نظر خود را برای ما ارسال نمایید.