ازدواج و زاد و ولد در بهشت ۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۸۱۶ بازدید

-ایا اینکه در احادیث امده است که زنان در بهشت حامله نمی شوند وفرزندان همانند خلقت حضرت ادم وحوا بوجود می ایندچگونه منطق عقلی ادراک عوام مثل من است.۲

زنان با ایمان در قیامت در کنار زنان بهشتى –حورالعین- با مردان بهشتى قرین مى باشند. و زنان با ایمان با همسران با ایمان خود وارد بهشت مى شوند.ازآیاتِ قرآنی استفاده مى شود که زنان و مردانى که در این دنیا همسر یکدیگرند هرگاه هر دو با ایمان و بهشتى باشند در آنجا به هم ملحق مى شوند و با هم در بهترین شرایط و حالات زندگى مى کنند و حتى از روایات استفاده مى شود که مقام این زنان برتر از حوریان بهشت است به خاطر عبادات و اعمال صالحى که در این جهان انجام داده اند، بنابراین لذت هاى بهشت مخصوص مردان بهشتى نیست، بلکه کسى که داخل بهشت مى شود از نعمت ها و زیبایى ها لذت خواهد برد. چنان که قرآن مى فرماید:. وَ فِیها ما تَشْتَهِیهِ اَلْأَنْفُسُ وَ تَلَذُّ اَلْأَعْیُنُ در بهشت آنچه دل خواهد و چشم از آن لذت مى برد موجود است، و در این امر نیز بین مرد و زن بهشتى فرقى نیست هر کدام از آنها هر نوع لذتى بخواهند بر ایشان موجود است و براى زنان بهشتى نیز مردان بهشتى بدلخواهشان هست. پس باتوجه به آیات قرآن کریم شکى نیست که بهشت هم براى مردان مؤمن و هم براى زنان با ایمان است: «وعَدَ اللَّهُ المُؤمِنینَ والمُؤمِنتِ جَنتٍ تَجرى مِن تَحتِهَا الانهرُ خلِدینَ فیها ومَسکِنَ طَیّبَةً فى جَنتِ عَدنٍ ورِضونٌ مِنَ اللَّهِ اکبَرُ ذلِکَ هُوَ الفَوزُ العَظیم؛ ، خداوند به مردان و زنان با ایمان، باغ هایى از بهشت وعده داده که از زیر درختانش نهرها جارى است، جاودانه در آن خواهند بود، و مسکن هاى پاکیزه در این بهشت جاودان دارند، هم چنین خشنودى پروردگار که از همه این ها بالاتر است و این است رستگارى بزرگ.»؛ «لِیُدخِلَ المُؤمِنینَ والمُؤمِنتِ جَنتٍ تَجرى مِن تَحتِهَا الانهرُ خلِدینَ فیها ویُکَفّرَ عَنهُم سَیّاتِهِم؛ هدف دیگر از فتح مبین - این بود که مردان و زنان باایمان را در باغ هایى -از بهشت- وارد کند که نهرها از زیر درختانش جارى است، در حالى که جاودانه در آن مى مانند و گناهانشان را مى بخشد.»___________________________آیاتی که مضامین آنها در متن است : ۱-زخرف، / ۷۰) ۲-تفسیر المیزان، ج ۱۸، ص ۱۲۹ ۳- یس،/ ۵۶
۴- مؤمن، / ۸
۵- رعد، / ۲۳
۶ -زخرف، / ۷۱
۷-توبه، /۷۲
۸-فتح،/ ۵
در بهشت، زاد و ولد راه ندارد؛ چون زاد و ولد در عالم مادّی معنا دارد؛ که عالم ترکیب و تجزیه است؛ امّا ابدان بهشتی همه ابدانی مجرّد و غیر مادّی اند؛ و ترکیب و تجزیه در مجرّدات راه ندارد. ابدان بهشتی، جسمند ولی جسم غیر مادّی، مثل ابدانی که در خواب می بینیم. البته اهل بهشت، فرزندان و اقوام دنیایی خود را در بهشت دیدار می کنند. رجوع فرمایید به: الطور : ۲۱ و الرعد: ۲۳ و غافر: ۸ و یس: ۵۶ .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

نظرات

میهمان
سلام و خدا قوت
اینکه می فرمایید در بهشت ابدان غیر مادی هستند خلاف ضروریات قرانی و روایی و عقلی است
پرسمان
اگر مستندات مد نطر مبارک را بصورت تک پرسش و برداشت خودتان در کنارش را مرقوم فرمایید قابل ارزیابی و پاسخ مبسوط بود . اما برای استحضار عرض میشود : برداشت از قرآن و روایات مانند همه امور منوط به تخصص در فن است . ما مجاز به هر گونه برداشت بدون تخصص نیستیم . اقتضای اقوال مفسرین استبعاد ظهور روح بدون بدن و نیز لزوم وجود بدن برای روح در همه عوالم قبل و بعد است . بدون بدن متناسب روح ظهوری ندارد. این بدن دنیوی متشکل از ماده بهمین کیفیت معلوم بدن برزخی یا آخرتی ما نیست اگر چه باذن الهی و برخلاف عرف علمی و بر اساس اعتقاد ما به وجود بدن برای روح در تمام عوالم ؛ نمیتوان تصور نمود که بدن برزخی یا قیامتی نیز روح است اگر چه ممکن است همین بدن باذن الله تعالی با تغییراتی چنین کاربردی نیز پیدا نماید.

 

در صورتی که قصد ثبت سوال دارید، می توانید از طریق صفحه جستجو اقدام به ثبت سوال نمایید. در غیر اینصورت با استفاده از فرم زیر نظر خود را برای ما ارسال نمایید.