تاثیر کابالیسم بر جوانان ۱۳۹۲/۲/۱۲

اگرچه حضرت موسی (ع) به عنوان پیامبری اولوالعظم برگزیده شد، تا با دین یهود، هدایتگر قوم بنی اسرائیل باشد؛ اما، پس از آن حضرت و در قرون و اعصار بعدی، دین آسمانی یهود و کتاب تورات دچار تحریف شد، به گونه ای که با ظهور حضرت مسیح (ع) بخشی از یهودیان نه فقط ایشان را نپذیرفتند، بلکه در برابر این پیامبر الهی ایستادند. کم کم یهودیت دچار ماده گرایی شد، اما دوباره با تاثر از برخی مکاتب عرفانی و فلسفی یونان و مصر و روم و بابل باستان، دوباره به جریان های معنوی و نوعی مکاتب صوفیانه ورود پیدا کرد و بعدها در قرن ۱۳ میلادی، با ترکیب یهودیت و این مکاتب صوفیانه باستانی، جریان انحرافی کابالا(قبالا) شکل گرفت.
اگرچه حضرت موسی (ع) به عنوان پیامبری اولوالعظم برگزیده شد، تا با دین یهود، هدایتگر قوم بنی اسرائیل باشد؛ اما، پس از آن حضرت و در قرون و اعصار بعدی، دین آسمانی یهود و کتاب تورات دچار تحریف شد، به گونه ای که با ظهور حضرت مسیح (ع) بخشی از یهودیان نه فقط ایشان را نپذیرفتند، بلکه در برابر این پیامبر الهی ایستادند. کم کم یهودیت دچار ماده گرایی شد، اما دوباره با تاثر از برخی مکاتب عرفانی و فلسفی یونان و مصر و روم و بابل باستان، دوباره به جریان های معنوی و نوعی مکاتب صوفیانه ورود پیدا کرد و بعدها در قرن ۱۳ میلادی، با ترکیب یهودیت و این مکاتب صوفیانه باستانی، جریان انحرافی کابالا(قبالا) شکل گرفت.
کابالیست ها بیشتر بر اعتقادات آخرالزمانی و مسیح گرایی خاص و شیطان شناسی و جادوگری و حروف گرایی و ضدیت با اسلام و دنیاگرایی و ورود به سرزمین موعود و تشکیل حکومت جهانی یهودی و میل به تسلط سریع تر بر جهان، پافشاری می کنند. اما متاسفانه با پیدایش صهیونیسم، این اندیشه ها نفوذ جدی تری در میان بسیاری از یهودیان دنیاطلب کرد. امروزه با ورد به عصر معناخواهی بشر و خستگی از ماشین و تکنولوژی و مدرنیته، دستگاه فرقه سازی صهیونیسم نیز می کوشد تا معناگرایی مورد نظر خویش را در میان ابنای آدم بسط دهد و لذا فرقه های انحرافی میان جوامع مختلف، توسط صهیونیست ها رواج داده می شود. در این بین، تاثیر و نقش تصوف یهودی قبالا بسیار چشم گیر می باشد.
به صورت کلی می توان گفت که بهترین حربه زرسالارن و صهیونیست ها برای پر کردن خلا معنویت در قرن بیست و یکم، عرفان های انحرافی چون کابالا هستند و هالیود و سایر ابزار های تبلیغی غرب، به شدت به دنبال ترویج معناگرایی مبهم و انحرافی هستند. اما درباره تصوف یهودی، دیدن محصولات قبالایی هالیوود و رمان های کابالیستی، تاثیرات منفی بسیاری را بر جا می گذارد. برخی از این آثار را به صورت تیتروار در ادامه ذکر می کنم. طبیعی است که در این باره باید به طور جدی تری به مطالعه پرداخت.
*رواج خرافات و گمانه های عرفانی بشری، به جای گفتمان عرفان ناب حقانیت محور الهی.
*رواج شرک و اسطوره و وهم و خرافات بشری به جای خط توحید ناب ابراهیمی.
*فراموشی مبدا واقعی خلقت و رواج دئیسم و فراموشی حضور خدا در زندگی.
*کمرنگ شدن اندیشه های وحیانی و تفکرات پیامبران الهی.
*فراموشی معاد ادیان ابراهیمی و تسلط دنیاخواهی و توجیه گناهان بشری.
*کم دانستن نقش خداوند متعال در هستی.
*قائل شدن قدرت وهم آلود و زیاد به شیطان یا شیاطین و ترویج شیطان گرایی یهودی.
*تسلط اساطیر یهودی-صهیونی و قبالی بر قلب و عقل مردم، مانند قوم برگزیده و سرزمین موعود و... .
*تسلط سحر و جادو و خرافه و حروف گرایی بر دل آدمیان و دور شدن از مسیر ادیان ابراهیمی.
*سیطره گفتمان عرفان های سکولار و منفعل و دوری از خط اصیل عرفان حماسی اسلام.
*سیطره گفتمان جعلی «آخرالزمانی» قبالایی-صهیونی بر ادبیات آخرالزمانی مسلمین و مسیحیان و مصادره آخرالزمان به سمت اهداف دنیوی و سودجویانه صهوینیستی.
*توجیه گفتمان صهیونیستی برای تسلط بر جهان اسلام به بهانه مبارزه با شیطان و سیترا اهرا.
*توجیه مظلومیت تاریخی یهویان و لزوم باورداشت به تقدس ذاتی اینان و قدرت خارق العاده حروف عبری و قوم یهود.
*پذیرش برتری نژاد یهود و خودباختگی در مقابل قوم برگزیده و در نتیجه بی هویتی.
*سیطره لذت گرایی و دنیاطلبی و سرمایه داری و گسترش کمیت گرایی و ماده گرایی بر زندگی بشر.
*دوری از شریعت و احکام الهی و تمسک به طناب پوسیده طریقت و معرفت جادویی.
*نزدیکی به سکس نامشروع و موسیقی های محرک و رقص های حیوانی و توجیه شهوت رانی.
*نگاه شیطانی به جنس مونث و هم سنخ دانستن زن و شیطان و استفاده ابزاری از زن.
*دورشدن ازمعارف حقیقی تشیع و افتادن در دام اساطیر و علم نماهای یونانی و رومی و مصری و ایران باستان و بابل قدیم.
*گسترش نمادها و نشانه های عرفان های انحرافی و فراموشی نمادهای توحیدی و الهی اسلامی.
*گسترش معماری مادی رومی- یونانی ویهودی-ماسونی در میان مسلمین و بی هویتی محیط شهری.

برای مطالعه بیشتر پیرامون تاریخ کابالا و اندیشه های قبالایی و سینمای آخرالزمانی متاثر از آن ر.ک:
- بررسی سیر تاریخ و اندیشه های تصوف یهودی(کابالا/قباله) و تاثیر آن در فرهنگ و هنر جهانی، مصاحبه ویژه نامه نوروز ۱۳۹۰ روزنامه جوان با محمد حسین فرج نژاد)
و البته منابع ذیل در این زمینه مناسبند:
- جریانات بزرگ در عرفان یهود، دکتر گرشوم شولم، نشر نیلوفر.
- کابالا، عرفان سیاسی یهود، بهزاد کرمانی، نشر سخن گستر مشهد.
- دائره المعارف یهود،یهودیت وصهیونیسم، نوشته عبدالوهاب المسیری، جلد ۵،نشر دبیرخانه کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین.
- زرسالاران یهودی وپارسی، استعمار بریتانیا وایران، عبدالله شهبازی، جلد ۲، نشر موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی.
- تاریخ جادوگری، دکتر ایرج گلسرخی، نشر علم، چاپ اول، تهران، ۱۳۷۷.
- کتب اندیشمند مسلمان ترکیه هارون یحیی، که به ترتیب عبارتند از: مبانی فراماسونری/ اقوام هلاک شده/ شوالیه های معبد/ فراماسونری جهانی، از او به فارسی به ترتیب توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی/ کیهان/ موعود(هلال) / المعی، منتشر شده است.
- تاریخ ناگفته و پنهان آمریکا، نصیر صاحب خلق، نشر هلال.
- مقاله اسطوره‌ها جان می‌گیرند، عبدالله شهبازی، در وب سایت: www.shahbazi.org
- مقاله عرفان یهودى و مکتب گنوسى، طاهره حاج ابراهیمى، سایت باشگاه و سایت رصد.

نویسنده: محمد حسین فرج نژاد

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

نظرات

 

در صورتی که قصد ثبت سوال دارید، می توانید از طریق این صفحه اقدام به ثبت سوال نمایید. در غیر اینصورت با استفاده از فرم زیر نظر خود را برای ما ارسال نمایید.