ترس از ظهور ۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۷۷۹ بازدید

سلام.
خستہ نباشید.
این کہ میگن تا ۅقتی دنیا یہ جوری نشہ کہ از مردݦ تو خیابون ها خون بریزہ امام زمان(عج) ظهور نمیکنند راستہ؟
من یہ وقت هایی میترسم برای ظہور امام مهدی(عج) دعا کنم چون فکر میکنم کہ اگہ خدا ظهور امام عصر(عج) رو نزدیک کنہ وضع زندگی ما خیلی بدتر میشہ و خیلی سختی میکشیم چون ظلم بیشتر میشہ. در حالی که امام زمان(عج) حالا حالا ها نمیتونند ظہور کنند. چون هنوز ظلم باید خیلی بیشتر بشہ. فقط ما بیشتر سختی میکشیم.😞

نه چنین نیست ؛ متاسفانه ترس و وحشت ظهور امام زمان عوامل مختلفی دارد. ترسیم تصویری خشن و چهره‌ای غضبناک از امام دوازدهم(ع) و وضعیت سخت و هولناک آخرالزمانی و... می‌تواند دلیلی برای این مسأله باشد. دلیل دیگر این مسأله عدم شناخت حضرت و حوادث عصر ظهور است؛ چرا که تصور این گونه افراد بر این است که اگر حضرت بیاید، آن‌ها را از دم تیغ می‌گذراند؛ از این رو از ظهور حضرت می‌ترسند و گاهی هم با جسارت چنین بر زبان می‌آورند: "دوست ندارم حضرت ظهور کند، چون آدم گنهکاری هستم و اگر حضرت ظهور کند مرا می‌کشد". گویا این افراد هیچ اطلاع و معرفتی درباره حضرت مهدی (ع) نداشته، پندار باطلی را از او که مظهر رحمت و رأفت و عطوفت الهی است دنبال می‌کنند؛ این در حالی است که او به امر خدا برای نجات انسآن‌ها و راهنمایی آن‌ها به سعادت و کمال ظهور می‌کند. او همانند طبیب مهربانی است که بدی‌ها و تباهی‌ها را از جامعه انسانی دور می‌کند. او با اجرای عدالت، منافع و امکانات را در اختیار همه قرار داده، جلوی ظلم و ستم را می‌گیرد. در دوران او، امنیت و آرامش فراگیر شده، برکات زمین آشکار می‌گردد و رشد علم به حد اعلای خود می‌رسد. با این وصف، ظهور او، باید آرزوی هر انسانی باشد». در مورد حوادث قبل از ظهور ، مطالبی مختلفی وجود دارد که بخشی از آنها در مورد جنگ ها و صدمات مربوط به آن است . بسیاری از مطالب در احادیث آخر الزمان ذکر شده است که برخی از آن علایم را می توان امروزه مشاهده کرد . به طور مثال در روایتی حضرت علی (ع) می فرماید : یأتى على النّاس زمان لا یُقَرَّبُ فیه الّا الماحِلُ و لا یُظَرَّفُ فیه الّا الفاجِرُ، وَ لا یُضَعَّفُ فیهِ اِلّا الْمُنْصِفُ، یَعُدّونَ الصَّدَقَة فیه غُرْما، و صِلةَ الرَّحِمَ مَنّاً، و العبادَةَ اسْتِطالَةً على النّاسِ! فَعِنْدَ ذلِکَ یکونُ السُّلْطانُ بمشوَرَةِ الاِماءِ و امارة الصبیانِ و تدبیر الخِصیان.(نهج البلاغه فیض الاسلام، حکمت ۹۸ص ۱۱۳۲) روزى خواهد آمد که در آن سخن چین ها مقرّب خواهند شد و افراد بدکار، زیرک خوانده مى شوند، افراد با انصاف را ناتوان به حساب مى آورند، صدقه و انفاقِ در راه خدا را غرامت پندارند، و صله رحم و آمد و شد با خویشاوندان را با منّت انجام مى دهند، و بندگى و اطاعت خدا را وسیله فخر فروشى براى مردم قرار مى دهند. در چنین زمانى حکومت با مشورت کنیزان و امارت کودکان و تدبیر خواجه گان انجام مى گیرد. در مورد نشانه های فوق باید به دو نکته توجه کرد ، اول آنکه مواظب باشیم که خود در دام چنین ویژگی های پلیدی نباشیم و از این اوصاف مبرا باشیم . مطلب دوم آن است که نشان می دهد قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) اوضاع به شدت وخیم خواهد بود . حال با توجه به شرایطی که گوشه ای از آن بیان شد ، با ظهور حضرت ، جنگ هایی رخ خواهد داد و این مسئله طبیعی است چرا که چنین انسان هایی وجود و حضور حضرت قائم را برنخواهند تافت . اما این جنگ ها برای رسیدن به صلح جهانی و نیز اقامه عدالت لازم است . در این بین افرادی که به شهادت می رسند در واقع به فوز عظیمی نائل می شوند که دیگران در جهان دیگر غبطه آن را خواهند خورد. در این بین باید خود را آماده کنیم (از لحاظ نیروی نظامی ، شرایط فکری و فرهنگی و نیز روانی) تا در چنین رویدادی جز یاران حضرت باشیم و هرگز به خود ترس و تردید راه ندهیم و بدانیم که شهادت در چنین راهی یکی از بزرگترین سعادت هایی است که ممکن است نصیب فردی بشود .
البته از سوی دیگر این چنین نیز نیست که تمام انسان ها در جنگ ها کشته شوند و یا اینکه آسیب ببینند ولی آمادگی جهاد باید در همگان باشد . تحقق وعده الهی و نیز حکومت صالحان ، امری است که نیازمند مجاهده و فداکاری است و در این راه نباید هراسید و با امید به وعده ی الهی که نصرت و پیروزی است ، باید به مقابله با مشکلات شتافت . به نظر می رسد تصاویری که برای شما از حوادث قبل از ظهور ارائه شده است ، بسیار وحشتناک و خوف انگیز بوده است . واقعیت این است که قیام حضرت مانند هر تحول بزرگی نیازمند تغییراتی است و نزاع هایی خواهد بود ، ولی آنچه در مقابل این مشکلات به دست می آید به مراتب بزرگتر و عظیم تر از سختی هایی است که تحمل می شود . به طور کلی برای به دست آوردن هر امر ارزش مندی باید تلاش کرد و زحمات مختلفی را متحمل شد ، اگر کسی بخواهد اندیشمند و متفکر شود ، باید راه طولانی و سختی را طی کند اما نباید به خاطر سختی ها و دشواری های راه ، از نتیجه مطلوب آن دست کشید . در مورد قیام حضرت حجت (ع) نیز چنین باید اندیشید که اگرچه سختی هایی وجود خواهد داشت (که به نظر می رسد این سختی ها برای شما بزرگ نمایی شده است و بیش از آنچه هست بیان شده است) ولی نباید به خاطر سختی ها از نتایج بی نظییری که این سختی ها در پی دارند ، منصرف شد .ظهور حضرت ، در واقع ابتدای آزادی انسان هاست . او که منبع علم و رحمت الهی است ، ناجی بشریتی خواهد شد که قرن ها از حضور مستقیم انسان معصوم و رهبر الهی محروم بوده است . ظهور او نجات بخش بشریت از گمراهی و ضلالت است و اوست که راه حل مشکلات مختلف ما در جامعه جهانی است . ظهور او نوید بخش دوران طلایی دیگری است که طبیعتا در ابتدا با سختی هایی همراه خواهد بود ولی آن دوران یقینا دوران شکوفایی بشریت خواهد بود . در پایان گفتنی است : از شرایط فرارسیدن روشنای صبح ظهور و به پایان رسیدن غروب غیبت امام زمان(ع) آن است که مردم، فقدان وجود آن حضرت را احساس کرده و تشنهٔ وصال امام خویش و ظهور ا. باشند، نه آن‌که به ماندن خورشید در پس ابر عادت کرده و خود را بی‌نیاز از امام ظاهر بدانند، چراکه این احساس بی‌نیازی، سبب طولانی شدن دوران غیبت و در نتیجه باعث محرومیت مردم از خورشید فروزان هدایت و امامت می‌شود، همچنان که مسلمانان صدر اسلام با این احساس شوم و نامبارک، خود را بی‌نیاز از خاندان اهل‌بیت (ع) دانسته و به درب خانهٔ دیگری روی آوردند. امام رضا (ع) در روایتی نورانی با اشاره به شرایط دوران غیبت حضرت مهدی (عج) و ویژگی‌های مؤمنان راستین در آن دوران فرمودند: «... ذَلِک عِنْدَ فِقْدَانِ الشِّیعَةِ الثَّالِثَ مِنْ وُلْدِی یبْکی عَلَیهِ أَهْلُ السَّمَاءِ وَ أَهْلُ الْأَرْضِ وَ کمْ مِنْ مُؤْمِنٍ مُتَأَسِّفٍ حَرَّانُ حَزِینٌ عِنْدَ فَقْدِ الْمَاءِ الْمَعِین»‌ (الغیبة (للطوسی)، ص ۴۳۹ )«... این سختی‌ها و بلاها در زمانی است که شیعیان، سومین فرزندم را از دست بدهند [امام حسن عسکری (ع) وفات کند و حضرت مهدی ارواحنا فداه غایب باشد.] پنهان بودن او چنان سنگین و غیرقابل‌تحمل است که ساکنان آسمان‌ها و اهل زمین از فراق او گریه می‌کنند و چه بسیارند مؤمنان اندوهگین و تشنه که در زمان فقدان آن آب روان غمناک هستند.»
از مهم‌ترین وظایف منتظران حضرت ولی عصر ارواحنا فداه آن است که همواره در انگیزه و چرایی نیاز به امام تأمل نموده و پیوسته از خود بپرسند چه خواسته و انتظاری از آن حضرت دارند؟ آیا هم‌چون عاشق‌نمایان خودخواه، حجت خدا را برای منافع دنیوی و رسیدن به رفاه مادی خود می‌خواهند یا آن‌که حاضرند قدم در راه اهداف بلند امام و مقتدای خویش گذارده، پیرو محض آرمان‌ها و فرامین ارزشمند امام زمان (ع) باشند و خواسته‌های آن حضرت را بر خواسته‌های نفسانی مقدّم بدارند؛ از این‌رو امام صادق (ع) یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سلمان فارسی را ایثار و تبعیت بی‌چون‌وچرا از امیرالمؤمنین (ع) معرفی می‌نماید؛ «أَ تَدْرِی مَا کثْرَةُ ذِکرِی ... لِثَلَاثِ خِصَالٍ: أَحَدُهَا: إِیثَارُهُ هَوَی أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ (عَلَیهِ السَّلَامُ) عَلَی هَوَی نَفْسِهِ، وَ الثَّانِیةُ: حُبُّهُ لِلْفُقَرَاءِ وَ اخْتِیارُهُ إِیاهُمْ عَلَی أَهْلِ الثَّرْوَةِ وَ الْعَدَدِ، وَ الثَّالِثَةُ: حُبُّهُ لِلْعِلْمِ وَ الْعُلَمَاءِ» [الأمالی (للطوسی)، ص ۱۳۳] «می‌دانی چرا بسیار از او یاد می‌کنم؟ ... به‌خاطر سه صفت؛ مقدّم داشتن خواستهٔ امیرمؤمنان بر خواستهٔ خویش، دوست داشتن فقرا و مقدّم داشتن آن‌ها بر ثروتمندان و دوست داشتن علم و عالمان.»
یکی از مهم‌ترین شرایط ظهور حضرت مهدی (عج) تحصیل آمادگی جهت تشریف‌فرمایی آن حضرت است؛ بدین خاطر بایسته است تا یکایک منتظران، علاوه بر گرایش قلبی، دعا و درخواست زبانی، با اقدام و عمل صحیح خویش، مقدمات ظهور امام منتظَر را فراهم سازند، چرا که ظهور یگانه منجی بشریت و پیروزی نهایی دین اسلام در سراسر جهان، مشروط به زمینه‌سازی و آمادگی جهانی است و فقدان آن، از اصلی‌ترین علل طولانی شدن غیبت حضرت مهدی (ع) به‌شمار می‌رود. اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در ادعیه و زیارات متعدد با توصیه به تجهیز و آمادگی جهت ظهور حضرت حجت (عج)، در صدد برآمده‌اند تا مؤمنان را با این شرط اساسی ظهور آشنا سازند؛ چنان‌چه در زیارت آل‌یاسین که از ناحیه بقیة‌الله الأعظم ارواحنا فداه صادر گردیده، نسبت به آمادگی و ابراز آن آمده است؛ «نُصرَتِی لَکم مُعَدَّةٌ» [بحارالانوار، ج ۹۹، ص ۹۵] «یاری و نصرت من برای شما آماده است.» و آمادگی و زمینه‌سازی گسترده که شامل ابعاد گوناگون فرهنگی، نظامی، سیاسی، اقتصادی و ... می‌شود. درنهایت انسان همواره طالب رسیدن به مراتب بالاتر و دست یافتن به قله‌های پیشرفت و ترقی است؛ این حالت در همگان، اگر چه با تفاوت‌هایی در تعیین کمال مطلوب و میزان تلاش جهت تحصیل آن وجود دارد.از سوی دیگر، عاملی که این میل و اشتیاق را زنده نگه می‌دارد و او را به حرکت وامی‌دارد، امید به آینده است که هم‌زاد انسان می‌باشد و ریشه در فطرت کمال‌جوی بشر دارد. امید، چنان در جان انسان ریشه دوانیده که اگر از او گرفته شود، سرنوشتی جز سکون، مرگ و تباهی در برابر فرد نخواهد بود. پیامبر گرامی اسلام (ص) بر اساس شناخت کامل و دقیق از فطریات و نیازهای انسان، درباره جایگاه امید در زندگی امت خویش می‌فرماید: «الْأَمَلُ رَحْمَةٌ لِأُمَّتِی وَ لَوْ لَا الْأَمَلُ مَا أَرْضَعَتْ أُمٌّ وَلَداً وَ لَا غَرَسَ غَارِسٌ شَجَرا»[نزهةالناظر و تنبیه‌الخاطر، ص ۲۱] «امید، برای امت من مایهٔ رحمت است و اگر امید نبود، هیچ مادری فرزندش را شیر نمی‌داد و هیچ باغبانی درختی نمی‌کاشت.» با توجه به این جایگاه ممتاز، مکتب همیشه جاوید اسلام تلاش نموده است، با هدایت این صفت آدمی به موضوع ارزشمند مهدویت و انتظار، مشعل تلاش و سرزندگی فرد و جامعه را فروزان نگه داشته و مسلمانان را از رکود و یأس دور سازد.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

نظرات

میهمان
ب عقیده بنده بعداز ظهور دانشگاه هاروارد در کمال ادب و احترام ازایشان دعوت نموده و ایشان نیز دعوت را میپزیرند و راهی آنجا شده تا علوم بسیار خودرا با دانشمندان بزرگ ناسا و دیگر بخشهای عظیم علمی غرب به مشارکت گذاشته تا راه حل های عالی و سازنده ای برای ثبات و امنیت جهانی ایجاد شود . ب احتمال قوی بعد از همکاری ایشان با سازمان ملل جنگ و خونریزی در منطقه خاورمیانه برای همیشه تمام خاهد شد و کشورهای این منطقه مسیر تمدن و راستی را در پیش خاهند گرفت اقتصاد همه دنیا شکوفا خاهد شد و کشورهایی مانند ایران با تدابیر جدید و سیاستهای جدید از رکود و سقوط نجات خاهند یافت و بشر دراین کشورها برای اولین بار روی خوش زندگی را خاهند چشید . مقر حومتی ایشان همان سازمان ملل خاهد بود و از همانجا با کمک همه دانشمندان جهان را اداره خاهند کرد. وگرنه اگر بخاهند جایی جز آنجا برود اولن ک حرف ایشان باور نشده و خطر مرگ تهدیدشان خاهد کرد . همه جهان خاهان و پذیرای چنین شخص با عدالتی میباشند . ممنون
پرسمان
سلام علیکم، نمی دانیم این برداشت شخصی شما چگونه شکل گرفته ولی هر نوع تحلیل و برداشت از عصر ، تنها به کمک روایات امکان پذیر است و الا حدس و گمانی بیش نخواهد بود. مدت برنامه ها ظهور و قیام حضرت مهدى(عج) را مى توان به چند مرحله تقسیم کرد: ۱. مرحله ظهور و آشکار شدن که تنها در اراده و علم الهى است؛ ۲. مرحله قیام و آغاز مبارزه علیه حکّام ظلم و جور و فساد؛ ۳. مرحله پیروزى و تسلّط بر کل عالم؛ ۴. تشکیل حکومت جهانى و اعزام فرمان روایان به کشورها؛ ۵. سامان بخشى به همه امور و رشد و پیشرفت و تعالى جامعه بشرى.روایات بیانگر این است که انقلاب جهانى حضرت مهدى(عج) بعد از فراهم شدن زمینه ها و آمادگى هاى منطقه اى و جهانى از مکّه آغاز مى گردد... .پیش از ظهور یک سری نشانه هایی روی می دهد ...
پس از استقرار و تثبیت دولت مهدوی، در کوفه، آن حضرت خود به طور مستقیم حاکمان و والیان جهان را با دستورات مهمی به سراسر جهان اعزام خواهد کرد؛ چنان که در روایتی آمده است: «مهدی یارانش را به سراسر دنیا گسیل می دارد و به آنان دستور می دهد که عدل و احسان را شیوه خود سازند و آنها را فرمان روایان کشورهای جهان می گرداند و به آنان فرمان می دهد که شهرها را آباد سازند». (یوم الخلاص، ج ۲، ص ۶۵) مدت حکومت و حاکمیت مهدی (ع) باید به اندازه ای باشد که پایه های ظلم و ستمگری ویران گردد و بر جای آن، بنیاد عدل و داد استوار گردد. از روایات استفاده می‌شود که کل جهان تحت حکومت امام خواهد بود و حکومت واحد جهانی با یک بینش که همان اسلام است اداره خواهد شد و در نقاط مختلف دنیا یاران امام حکومت را به دست خواهند گرفت، آنان دستورات لازم را از امام گرفته و با فرمان و راهنمایی ایشان مردم را هدایت و رهبری خواهند کرد. همه مردم دنیا امتی واحده خواهند شد و ... بنابراین طبیعی است که مرزهای سیاسی کنونی ـ که ساخته دست سیاستمداران و گاهی ظالمان و کشور گشایان بوده بی معنا گردد و مردم دنیا مانند برادر دینی و اهل یک کشور، در همه جا کرامت و ارزش داشته و بیگانه و غیر بومی محسوب نشوند.
خداوند در سوره توبه آیه ۳۳ و در سوره فتح آیه ۲۸ و در سوره صف آیه ۸ بشارت داده است که دین اسلام، بر همه ادیان غلبه می‌کند. مراد از این غلبه برتری ظاهری است، بدین معنا که دین اسلام بر جهان سیطره می‌یابد که بنابرروایات این برتری در زمان امام مهدی(عج) خواهد بود. قرآن در آیه ۵۵ سوره نور نیز وعده حکومت اسلامی را بر زمین می‌دهد که بنابر روایات این حاکمیت در زمان امام مهدی(عج) اتفاق می‌افتد. امام باقر(ع) درباره‌ آیه الذین ان مکناهم... فرمود: این آیه برای آل محمد(ص) مهدی و اصحاب او است. مشرق‌ها و مغرب‌های زمین (کل زمین) را در اختیار آنها قرار می‌دهد و دین را ظاهر می‌کند.(منتخب الاثر، فصل ۷، باب۱).
امام صادق(ع) تحول جهان را در زمان ظهور حضرت صاحب الامر والزمان در پرتو آیه شریفه "وَ أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا" (۱) چنین بیان می فرماید: هنگامی که قائم ما قیام کند: ۱ - زمین با نور پروردگارش روشن می شود. ۲ - مردم از نور خورشید بی نیاز می شوند. ۳ - تاریکی از بین می رود. ۴ - عمر انسان بقدری طولانی می شود که خداوند هزار پسر به او مرحمت می کند. ۵ - خزاین نهفته زمین بر مردم ظاهر می شود ودر برابر دیدگان آنها قرار می گیرد. ۶ - مردم به دنبال کسی می روند که از آنها زکات و صدقات بپذیرد و نمی یابند. ۷ - مردم به فضل پروردگارشان بی نیاز می شوند. خداوند توفیق یاری آن بزرگوار و زندگانی کردن در زیر سایه اش را به تمام شیفتگانش مرحمت فرماید.(۲) تقسیم ثروت به طور مساوی بی عدالتی ها و ظلم هایی که در عالم می شود، به خاطر کمبود ثروت نیست، بلکه به دلیل تقسیم ظالمانه آن در جهان است. در مقابل هزاران انسان گرسنه ای که هر روز در گوشه وکنار کشورهای فقیر و غنی از کمبود غذا می میرند، انسان های بسیاری هستند که بر اثر پر خوری و افراط در عیش و نوش هلاک می شوند، واین به خاطر تقسیم غیر عادلانه ثروت در جوامع بشری است. ولی در عصر پر شکوه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم - روحی وارواح العالمین مقدمه له الفداء - ثروت به طور مساوی زیر نظر آن عدل مطلق تقسیم می شود، چنانکه در احادیث مختلف وارد شده است: چون مهدی ما اهل بیت(ع) قیام نماید، ثروت را به طور مساوی تقسیم می کند و عدالت را در بین مردم پیاده می کند.(۳) رضایت و خشنودی عمومی در حکومت عدل پرور حضرت ولی عصر(ع) تمام مردم از او خشنود می شوند حتی پرندگان هوا و درندگان صحرا، چنانکه در احادیث شریف آمده است: اهل زمین و آسمان با پرندگان هوا، درندگان صحرا و ماهیان دریا، همه و همه از او خشنود می شوند.(۴) خشنودی در دل زندگان و مردگان نیز پیدا می شود، چنانکه در حدیث آمده است: مومنی باقی نماند جز اینکه این خشنودی به او می رسد، یا در قلبش و یا در قبرش.(۵) در زمان آن نازنین، دلهای مردم همه بی نیاز می شود و حرص و طمع و صفت زیاده طلبی از قلوب آنها زایل می شود و دلها نیز صفت بزرگواری پیدا می کنند. بی نیازی همگانی در زیر سایه حکومت عدالت گستر آن امام همام، همگان مستغنی می شوند به اندازه ای که در روی زمین محتاجی پیدا نمی شود که زکات و صدقات را بپذیرد، چنانکه در روایات مختلف بیان شده است: زمانی برای مردم خواهد رسید که انسان شمش های طلا با خود حمل می کند که در راه خدا انفاق کند، ولی کسی (فقیری) را پیدا نمی کند که آن را قبول کند.(۶) انسان در آن روز (در زمان حکومت حضرت ولی عصر(ع)) برای صدقات و مبرات خود جایی پیدا نمی کند، چون بی نیازی همه مومنان را فرا می گیرد.(۷) حتی در زمان آن نازنین، دل های مردم همه بی نیاز می شود و حرص و طمع و صفت زیاده طلبی از قلوب آنها زایل می شود و دلها نیز صفت بزرگواری پیدا می کنند: در روزگار او پروردگار بی نیازی را در دل این امت قرار می دهد.(۸) در زمانی کنونی که دوران غیبت آن عزیز است، هر کس گدایی آستان ملک پاسبانش را آموخت، از غیر او مستغنی گردید و بی نیاز شد، زیرا گدایی در خانه اش از سلطنت دنیا و آخرت به مراتب ارزشمندتر است. امنیت در تمام آفرینش در عهد شکوهمند منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی(عج) دل های مردم از کینه و عداوت خالی می شود و سرانجام امنیت و آرامش سراسر گیتی را فرا می گیرد. کینه ها از دل ها زدوده می شود و درندگان و چهارپایان با یکدیگر سازش می کنند تا جایی که یک زن با طبقی بر سر از عراق تا شام تنها سفر می کند، همه جا قدم بر سرزمین سبز و خرم می گذارد و درنده ای او را نمی آزارد و گرفتار ترس و اضطراب نمی شود.(۹) نزول برکات آسمانی و خروج نعمات زمینی در احادیث گوناگونی آمده است که در زمان آن حجت حق برکات آسمانی زیاد می شود و گنج های زمینی ظاهر می شود: زمین چیزی از بذرهای خود را نگه نمی دارد مگر اینکه آن را بیرون می دهد، و آسمان چیزی از باران رحمتش را نگه نمی دارد جز اینکه آن را سیل آسا بر مردم فرو می ریزد. (۱۰) ابن عباس از رسول خدا(ص) روایت می کند که درباره حکومت جهانی مهدی موعود(ع) فرماید: چهارپایان در امانند و درندگان سازش می کنند و زمین پاره های جگرش را بیرون می ریزد. ابن عباس سوال می کند: پاره های جگر زمین چیست؟ رسول اکرم(ص) می فرماید: مانند ستون هایی از طلا و نقره است.(۱۱) آبادانی جهان در عصر پر نور حضرت ولی عصر(ع) طبق احادیث وارده سر تا سر جهان آباد می شود: در روی زمین خرابه ای باقی نمی ماند جز اینکه آباد می شود. خرابی جهان بر اثر ظلم و بی عدالتی است، اما هنگامی که آن خسر و عدالت گستر بر جهان حاکم باشد، تمام ویرانی ها تبدیل به آبادانی می گردد تا جایی که همگان آرزو می کنند ای کاش پدران، مادران و عزیزان از دست رفته شان زنده بودند و طعم زندگی لذتبخش زمان حکومت آن یوسف زهرا(س) را می چشیدند.(۱۲) بر هر ظالم و ظالم زاده پیروز می گردد و عدالتش آن قدر در جهان آشکار می شود که زندگان آرزو می کنند ای کاش در گذشتگانشان بودند و آن زندگی شکوهمند وروزگار طلایی را می دیدند.(۱۳) رفاه همگانی رفاه عمومی در زمان آن خورشید فروزان ولایت به اوج خود می رسد، چنانکه در روایات مختلف از طرق فریقین آمده است که رسول خدا(ص) فرمود: امت من در زمان حضرت مهدی(ع) آن چنان از نعمتها برخوردار می شوند که هرگز نظیر آن دیده نشده است. آسمان سیل آسا بر آنان فرو می ریزد، زمین تمام گیاهانش را می رویاند وثروت آن روز روی هم انباشته می شود وهر کس بگوید: ای مهدی، بر من عطا کن. می فرماید: بگیر (و به او عطا می کند). (۱۴) اکنون که در دوران فراق جانسوزش هستیم، ولی نعمت ماست وهمه نیازهای مادی ومعنوی ما را از خوان کرمش مرحمت می فرماید. اگر چه رعایای خوبی برای آن مولا نیستیم اما آن کریم وکریم زاده به اعمال زشت ما نمی نگرد وما را از عطا واحسانش محروم نمی گرداند. نا اهلم وسزای نوازش نیم ولی * * * نا اهل واهل پیش کریمان برابر است. فزونی دام ها هنگامی که در جهان فزونی گیاه باشد، فزونی دام ها نیز به وجود می آید که در احادیث به این فزونی تصریح شده است: در پایان امت من (آخر الزمان) مهدی(ع) خارج می شود که خداوند با باران رحمتش او را سیراب می کند، زمین گیاهش را می رویاند، ثروت به طور مساوی تقسیم می گردد، دام در جهان افزون می شود و امت اسلامی با عظمت می گردد.(۱۵) اصلاح مزاحمت ها و رفع نقصان ها در دنیای کنونی، ما شاهد هستیم که مردم به اشکال مختلف برای یکدیگر مزاحمت ایجاد می کند، اما در دوران با شکوه حکومت ولی الله الاعظم تمام مزاحمت ها به هر شکلی که باشد، از بین می رود. در ده ها حدیث به نمونه هایی از این اقدامات اصلاحی اشاره شده است که ما در اینجا به بیان یک نمونه بسنده می کنیم: راه های اصلی را توسعه می دهد، بالکون هایی را که به داخل جاده ها (و خیابان) آمده بر می دارد و ناودان‌هایی را که به کوچه ها می ریزد از بین می برد. هیچ بدعتی نمی ماند جز اینکه از بین می برد و هیچ سنتی نمی ماند مگر اینکه بر پا می دارد.(۱۶) راستی چه شیرین است زندگی در زیر سایه اش و در زمان حضورش. در خاتمه این بحث دست به دعا بر می داریم و می گوییم: پروردگارا، لباس فرج را بر اندام زیبای دلربایش بپوشان ودل نازنینش را با بشارت ظهورش مسرور فرما و توفیق دیدار جمال ملکوتیش را با عافیت نصیب گردان بمنک وکرمک یا ارحم الراحمین. پی نوشت ها: (۱) زمر / ۶۹. (۲) بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۳۷. (۳) عقد الدرر، ص ۴۰. (۴) الحاوی للفتاوی، ج ۲، ص ۸۲. (۵) اعلام الوری، ص ۴۳۵. (۶) صحیحی بخاری، ج ۲، ص ۱۳۶. (۷) اعلام الوری، ص ۴۳۲. (۸) الحاوی للفتاوی، ج ۲، ص ۶۴. (۹) بشاره الاسلام، ص ۲۳۶. (۱۰) مستدرک حاکم، ج ۴، ص ۴۶۵. (۱۱) همان ماخذ، ص ۵۱۴. (۱۲) اعلام الوری، ص ۴۳۳. (۱۳) الحاوی للفتاوی، ج ۲، ص ۶۱. (۱۴) عقدر الدرر، ص ۱۷۰. (۱۵) تاریخ ما بعد الظهور، ص ۷۷۴. (۱۶) ارشاد مفید، ص ۳۶۵.

 

در صورتی که قصد ثبت سوال دارید، می توانید از طریق صفحه جستجو اقدام به ثبت سوال نمایید. در غیر اینصورت با استفاده از فرم زیر نظر خود را برای ما ارسال نمایید.