حادثه ۱۱سپتامبر ۱۳۹۱/۸/۱۲ - ۱۱ بازدید

اما در مورد پیش گویی های معتبری که در مورد انقلاب اسلامی وجود داشته و به احادیث و روایات معتبر استناد داده شده ؛ در ادامه چند نمونه ارائه می گردد:
۱. رسول اکرم (ص) می فرماید: «یخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَیوَطِّئونَ لِلمَهدی سُلطانَه ؛ مردمی از شرق قیام میکنند و زمینه را برای حرکت جهانی مهدی [عج] فراهم میسازند.»(سنن ابن ماجه، ج ۲، ص ۱۳۶۸، ب ۳۴، ح۴۰۸۸؛ کنز العمال، ح ۳۸۶۵۷؛ الزام الناصب، ج ۲، ص ۱۴.)
اما در مورد پیش گویی های معتبری که در مورد انقلاب اسلامی وجود داشته و به احادیث و روایات معتبر استناد داده شده ؛ در ادامه چند نمونه ارائه می گردد:
۱. رسول اکرم (ص) می فرماید: «یخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَیوَطِّئونَ لِلمَهدی سُلطانَه ؛ مردمی از شرق قیام میکنند و زمینه را برای حرکت جهانی مهدی [عج] فراهم میسازند.»(سنن ابن ماجه، ج ۲، ص ۱۳۶۸، ب ۳۴، ح۴۰۸۸؛ کنز العمال، ح ۳۸۶۵۷؛ الزام الناصب، ج ۲، ص ۱۴.)
۲. امام باقر (ع) میفرماید: «کَانّی بِقَومٍ قَد خَرَجُوا بِالمَشرِقِ یطلُبونَ الحَقَّ فَلایعطُونَهُ ثُمَّ یطلُبونَهُ فَلایعطُونَهُ فَاِذا رَأوا ذلِکَ وَضَعُوا سُیوفَهُم عَلی عَواتِقِهِم فَیعطونَ ما سَألوا فَلا یقبَلونَه حَتّی یقُومُوا وَ لایدفَعونَها إِلا إِلی صاحِبِکُم، قَتلاهُم شُهَداءُ أما إِنّی لَو أدرَکتُ ذلِکَ لَاستَبقَیتُ نَفسی لِصاحِبِ هذَاالاَمرِ؛ گویا میبینم مردمی در شرق قیام کرده، حق را طلب میکنند، ولی به آنان نمیدهند. دوباره حق را میطلبند، به آنان داده نمیشود. وقتی اوضاع را چنین دیدند شمشیرهای خود را بر شانهها میگذارند، پس آنگاه حاضر میشوند که حق آنان را بدهند، اما آنان دیگر قبول نمیکنند تا اینکه قیام می کنند و [حکومت تشکیل میدهند و] آن [حکومت] را جز به صاحب شما [امام زمان (عج)] تحویل نمی دهند. کشته های آنها شهید به شمار می روند. آگاه باشید! اگر من آن زمان را درک کنم، خود را برای صاحب این امر نگاه میدارم.»(کتاب الغیبة، ص ۱۴۵.)
۳ . امام صادق (ع) نیز میفرماید: « سَتَخلُو کُوفَهُ مِنَ المُؤمِنینَ، وَ یأزِرُ عَنهَا العِلمُ کَما تَأزِرُ الحیُ فی جُحرِها. ثُمَّ یظهَرُ العِلمُ بِبَلدٍَ یقالُ لَها قُم، وَ تَصیرُ مَعدِناً لِلعِلمِ وَالفَضلِ حَتّی لایبقی فِی الأَرضِ مُستَضعَفٌ فِیالدِّینِ حَتَّی المُخَدَّرات فِی الحِجال وَ ذلکَ عندَ قُربِ ظُهُورِ قائِمِنا، فَیجعَلُ اللهُ قُم وَ اَهلَهُ قائِمینَ مَقامَ الحُجَِّ وَ لَولا ذلِک لَساخَتِ الاَرضُ بِاَهلِها وَ لَم یبقَ فِی الاَرضِ حُجٌَّ، فَیفیضُ العِلمُ مِنهُ اِلی سائِرِ البِلادِ فِی المَشرِقِ وَالمَغرِبِ فَیتِمُّ حُجََّ اللهِ عَلَی الخَلقِ، حَتّی لایبقی اَحَدٌ عَلَی الاَرضِ لَم یبلُغ اِلَیهِ الدّینُ وَالعِلمُ، ثُمَّ یظهَرُ القائِمُ (عج).؛ به زودی کوفه از مؤمنان خالی میشود، و علم از آن میگریزد و پنهان میشود، آنگونه که مار در سوراخش پنهان میگردد. سپس علم در شهری به نام قم ظاهر میگردد و شهر قم کانون علم و فضل میشود، و چنان دنیا را به حقایق آشنا میسازد که در روی زمین مستضعفی در دین باقی نماند، حتی زنان در پرده، و چنین زمانی نزدیک ظهور قائم آل محمد (ص) است. سپس خداوند قم و اهل آن را قائم مقام حجت خدا قرار میدهد، که اگر چنین نشود زمین اهل خودش را فرو میبرد و حجتی باقی نمیماند. آنگاه علم (علوم اسلامی) از قم به تمام دنیا میرسد و مشرق و مغرب عالم را فرامیگیرد و حجت خدا بر خلق تمام میگردد، زیرا در تمام روی کره زمین کسی باقی نمیماند که دین و علم به او ابلاغ نشده باشد. آنگاه امام زمان(ع) ظاهر میشود.» (منتخب الاثر، ص ۴۴۳؛ بحارالانوار، ج ۵۷، ص ۲۱۳.)
۴ . برخی با استفاده از اشعار عرفا نظیر پیشگویی های شاه نعمت الله ولی برای پیوستن این انقلاب به ظهور حضرت ولی عصر(عج) استناد کرده اند.(ر.ک: علائم ظهور، ناظم الاسلام کرمانی، صص ۸۶-۹۴، مقاله ۵؛ جهان در آستانه ظهور، سید سلیمان تنکابنی، صص۳۲-۴۵؛ آینده و آینده سازان، محمد دشتی، ص۱۷۲) چنانکه در دیوان این عارف آمده :
...چون زمـستــان پنجـمـیـــن بگــذشت *** ششــمین خوش بهـــار می بینم
نـــــــایـــــــب مـــــهـــدی آشکار شـود ***بلـــکــــه من شــــکــــار می بینم
پــادشـــــــــــاهی تمــــــام دانــــــایی ***ســــروری بــــا وقـــــــــار می بینم
بــــنــدگـــان جـنـــــــاب حـضـــــــرت او ***سر به سر تـــاجــــــــدار می بینم
تا چــهــــــــــل ســـــــــال ای برادر من ***دور آن شــــهــــــــــریــار می بینم
دور او چـــــون شود تـمـــــــــام به کام ***پســـــرش یــــــــــادگار می بینم
پادشـــــــــــاه و امام هفــــــت اقـــلیم ***شـــــــــــاه عـــالی تبار می بینم
بــعــــد از آن خـــود امــام خـــواهد بود ***که جــــهـــــان را مــدار می بینم
مــیـم و حــــامـــیــم و دال می خوانم ***نـــــــــام آن نــــــامـــدار می بینم
صــــــورت و سیـــرتـــــش چو پیـــغمبر ***عــلـــم و حـلمش شعار می بینم
دیـــن و دنـــیــا از او شـــود مـــعــمـور ***خـلـــــــق از او بـخـتــیـار می بینم
یـــــد بـــیــضـــا کـــه بـــاد پــایـــــنـــده ***بــــــــــاز بــا ذوالــفــقــار می بینم
مـــهــدی وقــــت و عیــــســــی دوران *** هر دو را شـــهــســـــوار می بینم
گـلــشـــن شـــــرع را هـــمـی بــویــم ***گــــل دیـــــــــن را به بار می بینم
این جـهــــان را چــو مصـر می نــــگرم ***عـــدل او را حـــــــصــــار می بینم
هـــــفــت باشــــد وزیــــر ســـلـطــانم ***هـــمــه را کـــــامـــــکــار می بینم
عاصـــــــــــیان از امام معصــــــــــومـم ***خــــجــــل و شرمـســـار می بینم
بر کـــــف دســــت ســـــــاقی وحــدت ***بـــاده خــــوشــــگــــــوار می بینم
...
(دیوان شاه نعمت الله ولی - تهران: نشر طلوع - چاپ پنجم ۱۳۷۰)
گذشته از اشعار و پیشگوییهای شاه نعمت الله ولی، برخی دیگر برای پیشگویی این انقلاب و ادامه آن تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) به اشعار سید احمد علی خسروی (متوفای ۱۳۸۱ هـ.ش) که به ادعای خودش با کمک علم جفر در اوائل حکومت محمد رضا پهلوی سروده و یا رباعی های خواجه نصیر طوسی و سلطان الغ بیگ توسل جسته اند. (ر.ک: جهان در آستانه ظهور، سید سلیمان تنکابنی، صص ۳۲-۳۵، ۲۹ و ۳۲ ؛ و جهت آشنایی بیشتر در این زمینه ر.ک : انفجار نو، زمینه ساز ظهور/ پورسید آقایی، سایت امام مهدی(عج) ) و همچنین اشعار و پیش گویی های نوستر آداموس نیز مورد استناد برخی نویسندگان در مورد انقلاب اسلامی واقع شده است .
۵. بالآخره امام (ره) به عنوان یک انسان عارف و روشن ضمیر می فرماید : «انقلاب مردم ایران، نقطه شروع انقلاب بزرگ جهانی اسلام به پرچمداری حضرت حجت (ارواحنا فداه) است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.»(صحیفه نور، ج ۲۱، ص ۳۲۷، تاریخ ۲/۱/۶۸.) و امید می رود انقلاب اسلامی، همچنان که از الطاف امام عصر (عج) است، به شهادت دستاوردهای عظیم آن زمینه ساز حکومت آن حضرت و متصل به قیام او نیز خواهد بود. انشاءالله.
قبلا باید به این نکته توجه داشت که احادیثى که نوشته مى شود نظر به اینکه در آنها نام صریح رهبر انقلاب اسلامى ما برده نشده صد در صد تطبیق آنها قطعى نیست ولى مضمون آنها مضمونى است که به ذهن نزدیک مى رسد که ارتباط به انقلاب اسلامى و رهبریت آن داشته باشد. اکنون به قسمتى از این گونه احادیث توجه فرمائید. «عن ابى الحسن الاول»علیه السلام« قال رجال من اهل قم یدعو الناس الى الحق یجتمع معه قوم کزبر الحدید لاتزلهم الریاح العواصف و لایملون من الحرب و لایجبنون و على الله یتوکلون و العاقبه للمتقین؛(بحار الانوار، ج ۶۰، آیه ۲۱) از امام سجاد»علیه السلام« روایت است که فرمود: مردى از اهل قم (خواهد آمد) که مردم را به حق دعوت مى کند گروهى با او اجتماع مى کنند که (در صلابت و استحکام ایمان مانند پاره هاى آهن مى باشند تند بادها و طوفان ها آنان را نمى لغزاند و از جنگ خسته نمى شوند و از (دشمنان) نمى ترسند و تنها بر خدا توکل مى کنند و عاقبت (فرجام نیکویى) از آن پرهیزکاران است». حدیث دیگر: «و روى بعض اصحابنا قال کنت عند ابى عبد الله»علیه السلام« جالسا اذ قرء هذه الایه... وعد اولیهما بعثنا عبادا لنا اولى باس شدید فجاسوا خلال الدیار و کان وعدا مفعولا فقلنا جعلنا فداک من هولاء فقال ثلاث مرات هم و الله اهل قم؛(بحارالانوار، ج ۶۰، ص ۲۱۶) وقتى موعد اولین نوبت فساد شما یهودیان رسید افرادى را از بندگان خویش که داراى قدرت و شدت باشند بر شما مى فرستیم تا در دل خانه ها نفوذ کنند و این وعده اى است که انجام خواهد شد، گفتیم فدایت شویم اینان چه کسانى مى باشند؟ آن حضرت سه مرتبه فرمود آنان به خدا سوگند اهل قم مى باشند». در این حدیث چنین آمده که پس از طغیان و سرکشى و فساد یهودیان خداوند افرادى از، اهل قم را به درون خانه هایى که آنان در آنها سکونت دارند (براى سرکوبى آنان خواهد فرستاد این بیان که گروهى از اهل قم براى سرکوب یهودیان به محل سکونت آنان در مناطق یهودى نشین اعزام مى شوند مطلبى بوده که در گذشته مناسبتى براى آن به ذهن نمى رسیده است اما اکنون که رفتن پاسداران عزیز ما به سوریه و لبنان و حرکت به قدس و جنگ با اسرائیل مطرح است این مطلب اعجازآمیز بوده و تجلى خاصى دارد. روایت دیگر: «قال رسول الله یخرج الناس من المشرق فیوطئون للمهدى یعنى سلطانه. (بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۸۷) در این حدیث از پیامبر اسلام روایت شده که فرمود: گروهى از مشرق زمین قیام مى کنند و زمینه را براى سلطنت و ظهور حضرت مهدى»علیه السلام« فراهم مى آورند. امید است این انقلاب اسلامى ما که تنها انقلابى است در سطح جهان که هدف آن استقرار نظام اصیل اسلام و تعالیم مذهب تشیع در سطح جهان است همان انقلابى باشد که در حدیث مذکور آمده که زمینه ساز ظهور حضرت مهدى و حکومت عدل جهانى آن گرامى باشد. حدیث دیگر: «عن ابى جعفر»علیه السلام« انه قال کانى بقوم قد خرجوا بالمشرق یطلبون الحق فلایعطونه ثم یطلبونه فلایعطونه فاذا راوا ذلک وضعوا سیوفهم على عواتقهم فیعطون ماسا لوا فلا یقبلونه حتى یقوموا و لا یدفعونها الا الى صاحبکم قتلا هم شهداء اما انى لوا درکت ذالک لا بقیت نفسى لصاحب هذالامر؛(بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۲۴۳) و نیز از امام باقر»علیه السلام« است که فرمود گویا من قومى را مى بینم که در مشرق براى طلب حق قیام کردند ولى حق آنان به آنان داده نمى شود آنان طلب حق مى کنند ولى دشمنان آنان از اداى، حق آنها امتناع مىورزند وقتى این وضع را مشاهده مى کنند سلاح خویش را بر شانه هایشان گذاشته (مسلح مى شوند) وقتى دشمن این وضع را مى بیند حاضر به اداى حق آنان مى شود ولى اینان نمى پذیرند و قیام مى کنند و این را (حکومت را) جز به صاحب شما (امام زمان(علیه السلام« نخواهند سپرد. کشته هاى آنان شهید خواهد بود...». به نقل از سایت تبیان (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، کد: ۲/۱۰۰۱۱۷۲۳۴)

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

نظرات

 

در صورتی که قصد ثبت سوال دارید، می توانید از طریق این صفحه اقدام به ثبت سوال نمایید. در غیر اینصورت با استفاده از فرم زیر نظر خود را برای ما ارسال نمایید.