نسخه آزمایشی

حلقه دعائی در عرفان حلقه ۱۳۹۱/۱۱/۱۲ - ۹۳ بازدید

ویرایش علمی - سلام علیکم وقتتان بخیر/اخیرا در دانشگاه بچه ها در مورد حلقه های کیهانی صحبت میکنند اینکه وقتی جز گروه میشوند صاحب حلقه دعایی میشوند و میتوانند در ارتباط دعایی بایکدیگر حتی از مسافت دور بنشینندو....!!!!!!! حتی معتقدند هرکس جز این گروه شود ممکن است دچار امراضی باشدکه خودش هنوز نمیداند! و وقتی وارد بقول خودشان ارتباط دعایی میشوند بوسیله حلقه ها این امراض ازاو دور میشود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! راستش هدفم از طرح این سوال اینستکه آخه یعنی چی؟؟؟ واقعا برا خودمون متاسفم! آخه حلقه دعایی بزرگتراز حلقه های دعایی امام سجاد!؟؟؟ پس جایگاه خدا وراز و نیاز با اون کجاست که یه حلقه دعایی بخواد امراض نامعلوم منو ازم دور کنه؟! چرا تو دانشگاهها به این امور رسیدگی نمیشه؟؟؟راستش ازدست خودمم خیلی ناراحتم که نمیتونم از لحاظ علمی با ادله خاصی اشتباه کارشونو بهشون بفهمونم!!!!!!!!!!!!!!!
آنچه شما به عنوان امراض نامعلوم اشاره کرده اید همان چیزی است که به عنوان کالبدهای ذهنی و موجودات غیر ارگانیک در عرفان حلقه مطرح است. عرفان حلقه مدعی است که می تواند با عمل برون ریزی و تشعشع دفاعی و فرادرمانی باعث درمان افراد و خروج این موجودات از کالبد افراد گردیده و آن ها را به شفا و بهبودی برساند.
این مفهوم را مولف عرفان حلقه در چند جای کتاب مورد استفاده قرار داده که فقط در حد نام بردن و نشان دادن ذهنی و اشاره مبهم است. در ص ۹۱ عرفان از منظر دیگر همین قدر مدعی شده است که کسی که به شبکه شعور کیهانی متصل شود؛ در مقابل موجودات غیر ارگانیک محافظت می شود. در ص ۱۲۸ ادعا کرده که کسی که سوگند نامه را انجام می دهد؛ در مقابل موجودات غیر ارگانیک ایمن است.
در حلقه های بالاتر عرفان حلقه ادعا می کنند موجودات غیر ارگانیک همان نیروهایی هستند که ممکن باعث امراض درونی و اختلالات روحی و روانی شوند. البته در بعضی از مطالب کتاب های این گروه به نظر می رسد که برای شرطیت ذهن و ذهن گرایی هم این کارکرد را قائلند.اگرچه عرفان حلقه کتابی درباره همین موجودات منتشر کرده و سعی کرده اند با تعریفی به ظاهر علمی ارواح مرحومین و جنیان را موجودات غیر ارگانیک بنامند و حتی شقوق و انواعی برای آن ها بشمارد(به نام موجودات گروهa و b)، اما واقعیت این است که موجودات غیر ارگانیک که در عرفان حلقه آمده است، به این صورت که در عرفان حلقه توصیف شده اند نه مبنای دینی دارد نه مبنای علمی. درست است موجوداتی به نام جن و شیطان وجوددارد و درست است که ارواح مرحومین در شرایط خاصی می توانند به دنیا برگردند، اما گفته های رهبر عرفان حلقه در این باب بخصوص با گفته های معصومین در روایات در تعارض آشکار است. کتاب موجودات غیر ارگانیک بیشتر در تقدیس شیطان و جنیان آمده تا در مذمت شیطان. همین طور قوایی برای جنیان تصور کرده اند که واقعیت خارجی ندارد. شاید علت این است که طاهری می خواهد با این بزرگنمایی از قدرت شیطان و جنیان، بگویند که نقش عرفان حلقه در خروج این نیروها از کالبد انسان هامهم است و هواداران عرفان حلقه بخاطر ترس از این نیروها به دامان عرفان حلقه پناه آورند.
اما باید دید آن چه که به نام دفع نیروهای غیر ارگانیک در جلسات و نشست های درمانی حلقه اتفاق می افتد؛ چیست؟ آیا آن چه که تحت نام فرادرمانی و برون ریزی در این جلسات صورت می پذیرد، درون ریزی است یا برون ریزی؟
واقیعت این است که آن چه در عمل دیده شده و افرادی که در عمل درمان شده اند، هم همین را حکایت می کنند؛ این است که هر چند در کوتاه مدت در سایه تلقین و ایجاد ذهنیت و تصرف در هیجانات فرد، نوعی تسکین در درون فرد احساس می شود، اما بعد از گذشت مدتی، موجوداتی به زندگی این افراد وارد می شوند که منجر به اختلال روانی و درونی و از هم پاشیدگی سلامت روانی ایشان می گردد.به گونه ای که افراد زیادی در عرفان حلقه گزارش داده اند که حضور موجوداتی مانند جن را در زندگیشان حس می کنند. جالب این که در یکی از جلسات مسترهای عرفان حلقه با شخص طاهری، بعضی از مسترها به وی می گویند که خیلی از افراد که تشعشع دفاعی را تجربه کرده اند می گویند ما جن می بینیم. طاهری انکار نمی کند که جنیان نیامده اند، بلکه می گوید که شما حرفی از جن نزنید. اگر کسی جن می بیند ارتباطی با مسترها ندارد و وظیفه ای برای شما ایجاد نمی کند. فایل صوتی این جلسه را طرفداران عرفان حلقه در اینترنت قرار داده اند. البته بستری که باعث می شود این نیروها بتوانند به راحتی بر دیگران تاثیر گذارند همان است که طاهری از تحت عنوان «شاهد محض» یاد می کند. به عبارت دیگر این نیروها که در سایه «عمل شاهد» و «تسلیم و ناظر بودن» در درمان شونده ها، قدرت ورود پیدا می کنند، همان تسلط اجنه و شیاطین بر روان افراد است. یعنی چیزی که به نام برون ریزی نیروی های موذی انجام می شود؛ در حقیقت وارد کردن اجنه و ارواح به زندگی افراد است و پیداست که استفاده از جن و نیروهای غیر مرئی نه تعالی و تقوی محسوب می شود و بعلاوه این در حقیقت از این جهت که صدمه به روان و زندگی دیگران است، حرمت شرعی و اسلامی هم دارد.
دومین مفهوم مفهوم کالبد ذهنی است که در عرفان حلقه نام برده شده است. این مفهوم در عرفان حلقه سر از پذیرش تناسخ درآورده و یکی از اصول دین به نام معاد را کنار گذاشته اند. در عرفان حلقه گفته اند که ما تناسخ را به طریق علمی رد می کنیم. اما با پذیرش کالبد ذهنی به مدلی از تناسخ قائل شده اند از تناسخ در ادیان شرق پیچیده تر است. کالبد ذهنی چیزی است که به نظر طرفداران عرفان حلقه قائل به حلول در کالبد دیگران و تسخیر آنهاس و باعث امراض می گردد.
در متون آموزشی عرفان حلقه، این نوع از تسخیر هر چند نام تناسخ را با خود ندارد؛ اما نوعی از حلول و برگشت فرد به عالم دنیاست که از تناسخ عادی که در آیین‏های شرقی ادعا می‏شود، عمیق‏تر است. بر خلاف تناسخ عادی که هر روح فقط قادر به تسخیر یک کالبد است؛ برگشت کالبد ذهنی به کالبد دیگران و حلول آن در جسم دیگران چه از نظر تعداد کالبدی که به تسخیر درآمده و چه از نظر نوع کالبد تسخیر شده، محدودیتی ندارد. تا قبل از عرفان حلقه، روحی که طبق تناسخ قرار بود در کالبد دیگران حلول کند، اولا تنها قادر به یک حلول بود و بعلاوه نوع کالبدی که روح به آن تعلق می گرفت، انتخابی نبود و کالبد جدید بنا به قانون کارما به میزان عمل مثبت و یا منفی در زندگی گذشته، تعیین می‏شد. در عرفان حلقه تصریح شده‏است:
یک کالبد ذهنی به دلیل لامکان بودن می تواند همزمان چندین نفر را تسخیر کند و محدودیتی برای تعداد نفراتی که تسخیر می شوند وجود ندارد . اما وقتی با تشعشع دفاعی از بدن یک نفر خارج می شود، از دیگران نیز خارج شده است. وقتی کالبد ذهنی کسی را تسخیر می کند علائق قدیمی خود را برای فرد تسخیر‏شده بازسازی کند، فرد تسخیر شده ممکن است کارها و حرفها و رفتارهای همان مرحوم را پیدا کند حتی در مواردی دیده شده که بیماری‏های فرد مرحوم در زمان حیات برای فرد تسخیر شده ایجاد شده و انواع مشکلات ذهنی که قبلا توضیح داده شد، می تواند ایجاد گردد.[۱]
 
 
یکی از مرام‏های نویسنده این است که بسیاری از حقایق دینی را بی ارتباط با گناه و اعمال صالح تفسیر می‏کند؛ به گونه‏ای که این حقایق کم‏ترین ارتباطی با تکالیف دینی پیدا نمی‏کنند. وی عذاب قبر را نه نتیجه گناهان و معاصی که نتیجه تلاش کالبد ذهنی برای ورود به جسم میت می‏داند؛ در حالی که بنا به نصوص دینی، اولا فشار قبر مربوط به آلودگی انسان به گناهان و معاصی است و بعلاوه روح بعد از مفارقت از بدن تلاشی برای برگشت به بدن ندارد و از این جهت روح ارتباطش با عالم دنیا قطع می‏شود. وی در این مورد می‏گوید:
اگر کالبد ذهنی پس از مرگ تلاش کند که مجددا وارد جسم خود شده و دوباره جسم خود را به حرکت در آورد، فشار بسیار زیادی را تجربه می کند که به آن فشار قبر می‏گویند. این تلاش برای او ناموفق و تجربه سختی است. پس فشار قبر مشمول کسانی می شود که می‏خواهند دوباره وارد جسم مرده خود شوند.[۲]
جهت مطالعه بیشتر مراجعه کنید به کتاب کاوشی در معنویت های نوظهور، صهبای یقین، تالیف حمزه شریفی دوست؛ بخش مربوط به عرفان حلقه.
 

[۱] . تشعشع دفاعی، متن آموزش مجازی عرفان حلقه، نسخه ۴ص ۷
[۲] .  همان ص

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

نظرات

 

در صورتی که قصد ثبت سوال دارید، می توانید از طریق این صفحه اقدام به ثبت سوال نمایید. در غیر اینصورت با استفاده از فرم زیر نظر خود را برای ما ارسال نمایید.