شهوت گرایی افراطی و بردگی شهوت جنسی ۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۹۰۰ بازدید

سلام من عاشق سکس هستم و شوهر نکردم

دوست گرامی. شهوت در همه ما وجود دارد که باید به صورت مشروع و معقول ارضاء شود اما عاشق سکس بودن باعث شهوت پرستی می شود و انسان را وارد وادی شرک و دوری از خدا می کند که بدترین گناهان است. بهتر است هر چه زودتر ازدواج کنید و زندگی انسانی معقولی برای خود سامان بدهید. به مطالب زیر با دقت توجه نمایید.
اسارت و بردگی شهوت:
مصداق بارز پیروی از هوای نفس، اسارت و بردگی شهوت است. در برخی روایات اسلامی حریت و آزادگی انسان منوط به ترک شهوت قلمداد شده و بندگی شهوت را بدترین و شدیدترین نوع بردگی و ضد آزادی دانسته اند، چنانکه امام امیرالمؤمنین (ع) در این باره می فرماید: مَنْ تَرکَ الشَّهَواتِ کَانَ حُرّا؛ هر کس خواهش های نفسانی را فرو گذارد، آزادمرد است. و نیز در روایت دیگری می فرماید: عَبْدُ الشَّهْوَةِ أَذَلُّ مِنْ عَبْدِالرِّقِ؛ بنده خواهش های نفسانی خوارتر است از بنده بردگی(بنده مملوک). چراکه بندگی شهوت باعث خواری در آخرت می شود به خلاف این بندگی مملوک و در دنیا نیز گاه ذلتی که به سبب بندگی شهوت حاصل می شود زیادتر از ذلت این بندگی مملوک می باشد. در روایت دیگری می فرماید: عَبْدُ الشَّهْوَةِ أَسیرٌ لاینْفَکُّ أُسْرُهُ؛ بنده شهوت و خواهشهای نفسانی اسیری است که اسارتش دائمی است و از آن خلاصی نمی یابد.
شهوت، در لغت دارای مفهوم عامی است که به هرگونه خواهش نفس و میل و رغبت به لذات مادی اطلاق می شود؛ گاهی علاقه شدید به یک امر مادی را نیز شهوت می گویند.
در اصطلاح عرفانی و اخلاقی مراد از شهوت، میل مفرط است، قدما سه شهوت را برجسته‌تر می دانستند: شهوت طعام، شهوت کلام، شهوت نظر و میل مفرط جنسی (البته شهوت مال و نام نیز از انواع یا مصادیق برجسته شهوت است)
شهوت، خواهش و دلبستگی به چیزی است که می‌خواهی و اراده کرده‌ای، این خواهش و تمایل دو گونه است:
۱- تمایل صادق: میل و خواهش صادق آن چیزی است که اگر برآورده نشود کار بدن بدون آن مختل می‌شود، مثل تمایل به طعام در مواقع گرسنگی.
۲- تمایل کاذب: تمایل و شهوت دروغین چیزی است که کار بدن بدون آن مختل نمی‌شود، مثل میل به غذای بهتر و خوردن به قصد لذت بیشتر، بعد از سیر شدن.
در شرح چهل حدیث امام خمینی (رض) آمده: اسیر و بنده شهوت بودن، منشأ همه اسارت‌ها است و به اندازه‌ای که انسان اسیر شهواتش باشد در چشم دیگران ذلیل می شود و شخصیت او تنزل می یابد، به میزانی که تابع هوس باشد، عبد آن می‌شود و دیگر آزاد نیست. فرمانده‌ او نفس اماره است که دائم به او دستور سوء می‌دهد و از خیرات دور می‌کند، دستور به تجسّس و غیبت و … می‌دهد و مانند آن.
غلام همت آنم که زیر چرخ کبود ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزاد است
مگر تعلق خاطر به ماه رخساری که خاطر همه عالم ز روی او شاد است.
عبدی که از همه‌ تعلق‌ها، غیر از تعلق به حق، رها است، در حقیقت آزاد است گر چه ظاهراً عبد است. کسی که عبد نفس شود برای اینکه به شهوات جنسی یا مقامی یا بطنی خود برسد، حاضر است در مقابل هرکس و ناکسی سر خم کرده و هر خلافی را مرتکب شود و از هیچ خلاف شرعی مضایقه نمی‌کند. این فرد هرچند در ظاهر ممکن است، اظهار استغنا و بی‌نیازی کند و وانمود کند عزت نفس دارد و اهل پُست، مقام و شکم و … نیست، ولی باطناً امور نفسانی در نظرش اهمیت به سزائی دارد؛ تا حدی که این امور نفسانی او را بنده‌ خود کرده است.
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: ما تحت ظل السماء من اله یعید من دون الله اعظم عند الله من هوی متبع؛ در زیر آسمان معبودی جز خدا پرستیده نشده است که در پیشگاه خدا، بدتر از هوا و هوسی باشد که انسان را به دنبال خود می کشاند. به این ترتیب، روشن می شود که شهوت و هوای نفس از خطرناکترین عوامل انحراف انسان به سوی زشتی ها است.
امام امیر المؤمنین علی بن ابی طالب (ع) می فرمایند: الشهوات مصائد الشیطان؛ شهوات دام های شیطان است. انسان ها را به وسیله آن در هر سن و سال و در هر زمان و مکان صید می کند. امنع نفسک من الشهوات تسلم من الآفات؛ اگر می خواهید از آفات در امان باشید،خویشتن را از تسلیم شدن در برابر شهوات بازدارید.
حضرت علی (ع) درباره تاثیر بسیار خطرناک شهوت گرایی افراطی می فرماید: الشَّهَوَاتُ سُمُومٌ قَاتِلات؛ شهوات سم های کشنده است. بعضی سم ها بی هوش می کند. بعضی بی حال می کند، بعضی سم ها را می شود با آن مبارزه کرد. شهوت پرست فکرش و جانش واقعاً مریض است. آن حضرت در روایت دیگری فرمود: قَرِینُ الشَّهْوَةِ مَرِیضُ ُ النَّفْسِ مَعْلُولُ الْعَقْلِ؛ شهوت پرست هم معلول فکری است هم بیمار نفسی است. این بیماری خیلی خطرناک است که منشأ بسیاری از حوادث، جنگ ها، آدم کشی ها در طول تاریخ شده است. سر برصیصای عابد آن پیرمردی که سال ها عبادت و بندگی خدا را کرده را آخرش بر دار برده است.
در روایت دیگری آن حضرت فرمودند: لاَ تَسْکُنُ الْحِکْمَةُ قَلْباً مَعَ شَهْوَةٍ؛ حکمت و علم و درایت در قلب شهوت ران جا نمی گیرد. شهوت ران فهم ندارد، شهوت ران قدرت تشخیص را از دست داده است. حکمتی که خداوند به داوود و لقمان داد. حکمتی که خداوند می فرماید: مَنْ یُؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِیَ خَیْراً کَثیراً؛ به هر که بدهیم خیلی چیزها به او داده ایم؛ حکمتی که گمشدۀ مؤمن است. نمونه عینی آن افت تحصیلی ای است که در جوانان شهوت ران مشاهده می شود، در حالی که دانشجویان عفیف و پاک در تحصیل علم و حکمت موفق تراند.
فروید می گوید: شهوت و غریزه را باید رها کنید تا هر قدر می خواهد خودش را ارضاء کند. این نظریه را قرآن در سوره مبارکه نساء مطرح کرده است، می فرماید: یُرِیدُ الَّذِینَ یَتَّبِعُونَ الشَّهَوَاتِ، ان تَمِیلُواْ مَیْلاً عَظِیمًا؛ آدم های شهوت ران، شهوت پرست گرایش عظیمی به شهوت دارند. شهوت مانند یک اسب چموش می ماند که اگر کنترل نشود حدی برای خواسته های خود نمی شناسد و انسان رابه شهوت پرستی و غرق شدن در شهوات وامی دارد و از انسانیت خارج می کند.
انحرافات جنسی
بدون شک تمایلات جنسى و رفتار جنسى، امرى کاملاً طبیعى و برخاسته از نیازهاى طبیعى آدمى است. انسان نیازهاى متعددى دارد که یکى از آنها، نیاز جنسى است. این نیاز در آستانه نوجوانى و همراه با بلوغ، آشکارتر و جهت دارتر مى شود و به تدریج نوجوان به جنس مخالف تمایل مى یابد و دوست دارد هر چه زودتر شریک جنس خود را از جنس مخالف انتخاب کند بنابراین تمایل به جنس مخالف، براى ارضاى غریزه جنسى، با رعایت ارزش هاى حاکم بر جامعه و در قالب ازدواج و در محیط زناشویى، امر کاملاً طبیعى، بهنجار و صحیح است.
و مراد از شهوت گرایی افراطی و اسارت شهوت، ارضای این نیاز به صورت نامشروع است، روابط نامشروع دختر و پسر، خودارضایی یا استمنا (کاری کند که منی از او خارج شود)، استشها (همان استمنا است که زنان مرتکب می شوند)، لواط (همجنس بازی مردان)، مساحقه (مالیدن دو آلت)، تفخیذ (آلت میان پا گذاشتن)، زنا (رابطه جنسی نامشروع با نامحرم) و... . که بسیار آسیب زا است.
این تمایلات و رفتارهاى جنسى، نابهنجار و نوعى اختلال جنسى و یا انحراف جنسى محسوب مى شود. افراط گرایی جنسی خطرناک ترین انحرافی است که امکان دارد در جوامع انسانی پیدا شود، زیرا سایه ی شوم خود را بر همه ی مسائل اخلاقی می افکند و انسان را به انحراف عاطفی می کشاند.
در دنیای غرب که آلودگی های جنسی فوق العاده زیاد است، این گونه زشتی ها مورد تنفر نیست و حتی شنیده می شود در بعضی کشور ها همانند انگلستان، طبق قانونی که با کمال وقاحت از پارلمان گذشته، این موضوع جواز قانونی پیدا کرده، با این حال شیوع این گونه زشتی ها هرگز از قبح آن نمی کاهد و مفاسد اخلاقی و روانی و اجتماعی آن در جای خود ثابت است.
گاهی برخی پیروان مکاتب مادی که این گونه آلودگی ها را دارند، برای توجیه عمل شان می گویند ما هیچ گونه منبع پزشکی برای آن سراغ نداریم، ولی آن ها فراموش کرده اند که اصولاً هرگونه انحراف جنسی در تمام روحیات و ساختمان وجود انسان اثر می گذارد و تعادل او را بر هم می زند.
امروزه اسارت و بندگی شهوت جنسی، زمینه ساز انحرافات جنسی بسیار گسترده ای برای بشر شده است که زنا از جمله آن انحرافات است:
گناه بزرگ زنا
رابطه جنسی زن و مرد نامحرم که اصطلاحا به آن زنا گفته می شود، یکی از گناهان بزرگ و انحرافات جنسی خطرناک است که آثار شوم و مختلفی برای فرد و جامعه دارد،
از پیامدهای این عمل فساد نسب‌ها و شجره‌های خانوادگی و قطع نسل می شود، در روایتی از امام رضا (ع) آمده است: حُرِّمَ الزِّنا لِما فیهِ مِنَ الفَسادِ مِن قَتلِ الأنفُسِ، و ذَهابِ الأنسابِ ، و تَرکِ التَّربیَةِ للأطفالِ، و فَسادِ المَوارِیثِ، و ما أشبَهَ ذلکَ مِن وُجُوهِ الفَسادِ؛ زنا به علّت مفاسدى که در بردارد، مانند قتل نفس، از بین رفتن و مخدوش شدن اصل و نسب، ترک تربیت کودکان، تباه شدن موضوع ارث و میراث و امثال این مفاسد، حرام شده است.
علاوه بر اینکه عمل زنا به لحاظ اخروی آثار زیانباری دارد و موجب استحقاق عقوبت و غضب الهی می شود، به لحاظ آثار دنیوی موجب می شود نسب ها و شجره های خانوادگی قطع شود، و اختلافات و درگیری های شدید خانوادگی بوجود آید، و کانون خانواده ها از هم پاشیده شود و مرض های گوناگون تناسلی و بیماری های جدیدی همچون ایدز و هپاتیت و ... زیاد شود.
و نیز باعث می‌شود عفت و حیاء و غیرت و مودت و رحمت در میان افراد اجتماع جای خود را به بی عفتی و بی شرمی‌ و بی‌ غیرتی و دشمنی‌ و شقاوت بدهد.
با باز شدن راه زنا روز به روز میل و رغبت افراد به ازدواج کم‌تر می‌شود، چون به خیال خود می‌تواند از راه زنا نیاز های جنسی خود را برآورد، لذا اگر مرد است، انگیزه ای ندارد که محنت و مشقت نفقة عیال و اگر زن است زحمت حمل جنین و تربیت او را تحمّل نماید. با این که غریزة جنسی که محرّک و باعث همة این‌ها است، از راه دیگر، اقناع می‌شود، بدون این که کمترین مشکلی را تحمل کند.
و در نهایت با شروع این گناه بزرگ معضلات بزرگ خانوادگی و اجتماعی و بیماری‌های جسمی و روانی در افراد و جامعه، زیاد می‌شود که معالجه و درمان آن شاید به هیچ وجه امکان پذیر نباشد و کرامت انسان به طور کامل زیر پا گذاشته می‌شود و با جامعة حیوانی هیچ فرقی نخواهد داشت و صدها مشکل و بیماری های مقاربتی و مسری دیگر در اثر شیوع و رواج چنین گناهی گریبان فرد و جامعه را می‌گیرد، که نمونه و مصداق بارز آن را می توان در جوامع غربی و ... می توان یافت.
گناه بزرگ زنا و آثار آن در روایات
امام باقر (ع) درباره آیه: و لا تَقْرَبُوا الزِنا إنّه کانَ فاحِشَةً؛ و به زنا نزدیک مشوید که آن فحشا است، فرمودند: مَعصیَةً و مَقْتا فإنّ اللّه َ یَمقُتُهُ و یُبغِضُهُ، قالَ: «و ساءَ سَبِیلاً» هُو أشَدُّ الناسِ عَذابا، و الزنا مِن أکبَرِ الکَبائرِ؛ یعنى، معصیت و نفرت انگیز است؛ زیرا خداوند زنا را دشمن مى دارد و از آن نفرت دارد. فرمود: «و بد راهى است» عذاب زناکار از همه گنهکاران سخت تر است و زنا از بزرگترین گناهان کبیره است.
امام صادق (ع) فرمودند: إنَّ أشَدَّ الناسِ عَذابا یَومَ القِیامَةِ رَجُلٌ أقَرَّ نُطفَتَهُ فی رَحِمٍ تَحْرُمُ علَیهِ؛ سخت ترین عذاب را در روز قیامت آن مردى دارد که نطفه خود را در رحمى که بر وى حرام است جاى دهد .
پیامبر خدا (ص) فرمودند: اِشتَدَّ غَضَبُ اللّه ِ عزّ و جلّ عَلَى امرأةٍ ذاتِ بَعلٍ مَلَأتْ عَینَها مِن غَیرِ زَوجِها أو غَیرِ ذِی مَحرَمٍ مِنها ، فإنّها إن فَعَلَتْ ذلکَ أحبَطَ اللّه ُ کُلَّ عَمَلٍ عَمِلَتهُ ، فإن أوطَأتْ فِراشَهُ غَیرَهُ کانَ حَقّا عَلَى اللّه ِ أن یُحرِقَها بِالنارِ بعدَ أن یُعَذِّبَها فی قَبرِها؛‌ زن شوهردارى که مرد بیگانه اى یا نا محرمى چشمش را پر کرده باشد ، مورد خشم شدید خداوند عزّ و جلّ است؛ زیرا که اگر چنین باشد، خداوند همه اعمال او را باطل گرداند و اگر به شوهر خود خیانت ورزد، بر خداست که او را بعد از عذاب دادن در قبر، به آتش دوزخ بسوزاند .
و نیز فرمودند: لَمّا اُسرِیَ بِی مَرَرتُ بِنِسوانٍ مُعَلَّقاتٍ بِثُدُیِّهِنَّ فقلتُ : مَن هؤلاءِ یا جَبرئیلُ ؟ فقالَ : هؤلاءِ اللَّواتِی یُورِثْنَ أموالَ أزواجِهِنَّ أولادَ غَیرِهِم؛ شبى که به معراج برده شدم، به زنانى برخوردم که از پستانهاى خود آویزان بودند . پرسیدم : اى جبرئیل! اینها کیستند؟ گفت : اینها زنانى هستند که فرزندان غیر شوهران خود را وارث اموال آنان مى کنند .
مَن فَجَرَ بامرَأةٍ و لَها بَعلٌ ، انفَجَرَ مِن فَرجِهِما مِن صَدِیدٍ وادٍ مَسِیرَةَ خَمسِمِائَةِ عامٍ یَتَأذّى أهلُ النارِ مِن نَتْنِ رِیحِهِما و کانا مِن أشَدِّ الناسِ عَذابا؛ هرکه با زن شوهردارى زنا کند ، رودخانه اى از چرکابه به طول پانصد سال راه ، از شرمگاه آن دو جارى شود، به طورى که دوزخیان از بوى گند آنها متأذّى باشند و عذاب آنان از همه دوزخیان سخت تر باشد .
امام صادق (ع) فرمودند: ثلاثةٌ لا یُکَلِّمُهُمُ اللّه ُ تعالى و لا یُزَکِّیهِم و لَهُم عَذابٌ ألِیمٌ ، مِنهُمُ المرأةُ تُوطِئُ فِراشَ زَوجِها؛ سه نفرند که خداوند متعال با آنان سخن نمى گوید و تزکیه شان نمى کند و آنان را عذابى دردناک است . یکى از آن سه نفر، زنى است که به شوهر خود خیانت کند .
پیامبر خدا (ص) فرمودند: یا علیُّ فی الزِنا سِتُّ خِصالٍ : ثلاثٌ مِنها فی الدنیا و ثلاثٌ فی الآخِرَةِ ، فأمّا التی فی الدنیا فَیَذهَبُ بالبَهاءِ ، و یُعَجِّلُ الفَناءَ ، و یَقطَعُ الرِّزقَ ، و أمّا التی فی الآخِرَةِ فَسُوءُ الحِسابِ ، و سَخَطُ الرحمنِ ، و الخُلُودُ فی النارِ؛ اى على! زنا شش پیامد دارد : سه پیامد در دنیا و سه دیگر در آخرت ؛ پیامدهاى دنیایى اش این است که آبرو را مى برد ، مرگ را شتاب مى بخشد و روزى را مى بُرد؛ و پیامدهاى آخرتش حسابرسى سخت و دقیق ، خشم خداى رحمان، و جاودانگى در آتش است .
امام على (ع) فرمودند: الزِّنا یُورِثُ الفَقرَ؛ زنا ، فقر به بار مى آورد. امام صادق (ع) فرمودند: الذُّنوبُ التی تَحبِسُ الرِّزقَ، الزنا؛ [از جمله] گناهانى که جلو روزى را مى گیرد ، زنا است .
امام باقر (ع) فرمودند: وَجَدْنا فی کتابِ رسولِ اللّه ِ صلى الله علیه و آله : إذا ظَهَرَ الزِّنا مِن بَعدِی کَثُرَ مَوتُ الفَجْأةِ؛ در کتاب رسول خدا صلى الله علیه و آله یافتیم که : چون بعد از من زنا آشکار گردد ، مرگهاى ناگهانى زیاد شود.
امام صادق (ع) فرمودند: إذا فَشا الزِّنا ظَهَرَتِ الزَّلازِلُ؛ هرگاه زنا شیوع یابد ، زمین لرزه ها پدیدار شود .
هر عضوى از بدن بهره اى از زنا دارد

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

نظرات

 

در صورتی که قصد ثبت سوال دارید، می توانید از طریق صفحه جستجو اقدام به ثبت سوال نمایید. در غیر اینصورت با استفاده از فرم زیر نظر خود را برای ما ارسال نمایید.