قم و ویروس کرونا ۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۷۹۹ بازدید

اگر گناهان مردم در نزول بلا تاثیر دارد پس ایا قم الان مرکز گناه و فساد است که ویروس کرونا انجا را درگیر کرده؟

دوست گرامی. نزول بلایای طبیعی عوامل بسیاری دارد و گناه یکی از عواملی است که نزول بلا را تشدید می کند.
عامل انتشار ویروس شهر ووهان چین است که امروزه تمام دنیا را آلوده کرده است، شهر قم هم مانند شهرهای دیگر آلوده شده است، این دلیل نمی شود که قم را مرکز گناه و فساد معرفی کنیم. شهر مقدس قم عش آل محمد است و حرم حضرت معصومه س مرکز شفای بیماری های جسمی و روحی است.
اکثر شهرهای ایران امروز آلوده اند و طبیعی است که شهر قم به دلیل وجود خارجی های بسیار و رفت و آمد زایرین از کشور های مختلف بیشتر در معرض آلودگی قرار دارد.
علاوه بر آن تمام پروپاگاندای تبلیغاتی دشمن امروز روی شهر قم زوم کرده اند تا این مشکل را به گردن دین بیاندازند و شهر مقدس قم را متهم کنند. ما باید هوشیار باشیم و بصیرت را از یاد نبریم.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

نظرات

میهمان
قم بیشتر خارجی داره یا مکه ومدینه یا کربلا؟دوما از قم به همه ی شهرها سرایت کرد نه که قم هم مثل دیگر شهرها الوده شد.بعدشم اگه قم در معنویت نسبت به دیگر شهرها برتری داره چرا اولین شهر الوده ی ایران شد؟میدونم دیوار حاشا بلند است وتوجیه های الکی زیادی بلدید مخصوصا برای شما که ید طولانی در این مسائل دارید وجود دارد اما یکبار دیگر بر متفکران منطقی این اراجیف مردم فریبی عیان واشکارتر شد که این بتانی که برای گمراهی انسانها وسو استفاده ی مادی ومعنوی از انها ساخته شده هیچ برتری وکارایی نداشته وندارند.وفقط خداست که میتواند دردی را کم یا زیاد کند نه بندگانی که خود مخلوق بوده اند ومیرا ونابود شده!
پرسمان
دوست گرامی. خود شما گفته اید قم در معنویت بر شهر های دیگر برتری دارد در حالی که این آلودگی معنوی نیست و مادی است. کسی نگفته قم از نظر بهداشت تن از شهر های دیگر برتری دارد. معنویت مربوط به روح است و البته که قم و شهرهای مذهبی مانند مشهد و کربلا و نجف از نظر درمان بیماری های روحی برتری دارند و همه مومنان این موضوع را می دانند و لمس کرده اند. این موضوع مانع بیمار شدن بدن افراد در این شهرها نیست و منافاتی با انتشار ویروس مادی ندارد. کمی با انصاف باشید این موضوع را کاملا درک خواهید کرد. موفق باشدی.
میهمان
قم مرکز فساد.چرا مراجع درموردحرام بودن صیغه اقدام نمیکنن.ولی زنا روحرام میدونن؟
پرسمان
دوست گرامی. ازدواج موقت از نظر اسلام حلال است و زنا حرام. چیزی که خداوند آنرا حلال یا حرام کرده است را مراجع نمی توانند حرام یا حلال اعلام کنند. آنها فقط اجازه دارند که حکم الهی را استخراج کنند و به مردم برسانند. در مورد فلسفه ازدواج موقت به مطالب زیر توجه کنید. بديهى است انسان ها داراى غرايز مختلفى هستند ، كه غريزه جنسى يكى از نيرومندترين آنها است و از سوى ديگر طبيعى است كه اگر اين غرايز اشباع نگردد و پاسخ صحيحى به آن داده نشود و در مسير سازندگى فردى و اجتماعى مورد بهره بردارى قرار نگيرد پيامدهاى منفى ، چون بى بندوبارى جنسى ، بيمارى هاى روحى و روانى ، خودكشى ، قطع نسل و . . . را در پى خواهد داشت و از همين رو شارع مقدّس ، براى جلوگيرى از انحرافات اجتماعى و ناهنجارى هاى جنسى به امر ازدواج جنبه قانونى و شرعى داده است . در مرحله اول ، اگر شرايط و امكانات اقتصادى و . . . مساعد بود ، اقدام به ازدواج دايم نمايد ، و چنانچه ازدواج دايم به هر دليلى ممكن نبود ازدواج موقت را پيشنهاد كرده است . از برخى احاديث نيز استفاده مى شود كه اين قانون در شرايط خاص جنگى و دورى از همسران نهاده شد . چنانچه در صحيح مسلم آمده است : H « . . . عن قيس قال سمعت عبد الله يقول كنا نغزو مع رسول الله صلى الله عليه وآله ليس لنا نساء فقلنا الا نستخصى فنهانا عن ذلك ثم رخص لنا ان ننكح المرأه . . . إلى اجل ثم قرأ عبد الله {A « يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تُحَرِّمُوا طَيِّباتِ ما أَحَلَّ اللَّهُ لَكُمْ وَ لا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ » A} 1 » 2 E « . . . قيس گفت : از عبدالله شنيدم كه مى گويد : همراه رسول خداصلى الله عليه وآله در جنگ بوديم ، دور از زنان خود ، به پيامبرصلى الله عليه وآله عرضه داشتيم : آيا خود را اخته نكنيم ؟ ! پيامبرصلى الله عليه وآله ما را از اين كار نهى فرمود و سپس به ما اجازه داد تا براى مدتى زنانى را به نكاح درآوريم . سپس عبدالله بن مسعود ، اين آيه را خواند : اى كسانى كه ايمان آورده ايد ، چيزهاى پاكيزه اى را كه خدا براى ( استفاده ) شما حلال كرده حرام نشماريد و از حد تجاوز نكنيد كه خداوند متجاوزان را دوست نمى دارد » . هم چنين در قرآن آمده است : {A « فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَهً » A} 3 « زنانى را كه مُتعه مى كنيد ، واجب است مهر آنان را بپردازيد » . اين آيه درباره ازدواج موقت است و بنا بر برخى روايات در وضعيت جنگى كه مسلمانان از موطن و همسران خويش دور بودند ، نازل شده است . اما با استفاده از روايات ديگر به خوبى فهميده مى شود كه اختصاص به شرايط جنگى ندارد و شامل همه مواردى مى گردد كه مرد ، به همسر خود دسترسى نداشته و يا امكان ازدواج دايم ندارد . و يا ضرورت ديگرى اقتضاء كند . در روايتى از فتح بن يزيد نقل شده است كه از ابا الحسن عليه السلام در مورد متعه پرسيدم ، حضرت فرمود : H « هى حلال مباح مطلق لمن لا يغنه الله بالتزويج فليستعفف بالمتعه فان استغنى عنها بالتزويج فهى مباح له اذا غاب عنها » E 4 « براى كسى كه خداوند با تزويج او را بى نياز نكرده است ، به وسيله ازدواج موقت پاكدامنى پيشه نمايد ، اگر هم به سبب ازدواج از متعه بى نياز باشد ، باز متعه گرفتن هنگامى كه همسرش از پيش او رفته باشد ، براى او مباح است » . هم چنين امام كاظم عليه السلام به على بن يقطين كه از آن حضرت درباره متعه پرسيده بود مى فرمايد : H « ما انت و ذاك قد أغناك الله عنها . . . » E 5 « تو را به نكاح متعه چه كار ؟ ! و حال آنكه خداوند تو را از آن بى نياز كرده است » . با ملاحظه اين روايات كه منحصر در اين ها هم نيست 6 ، دانسته مى شود كه تشريع متعه براى مواقع ضرورى و براى كسانى است كه عوامل گوناگون آنها را از دسترسى و امكان به ازدواج دايم باز مى دارند و يا اينكه با ازدواج دايم نيز غريزه آنها مهار و اشباع نمى شود . بنابراين تشريع اوليه متعه براى اين نبوده است كه هوسبازان به صورت گسترده در شهوات و هوى و هوس ها غرق شوند ، و چنان با اين حكم الهى بازى نمايند كه دوست و دشمن از آن تنفر پيدا كنند و آن را مساوى با زنا و فحشا بدانند . بلكه هدف از جعل و تشريع ازدواج موقت ، حفظ كردن افراد نيازمند از آلودگى به گناه و فحشا است . 7 اينك به برخى از آثار و فوايد ازدواج موقت كه فلسفه تشريع آن را روشن مى كند اشاره مى نماييم : {J . 1 پيشگيرى از زنا J} وجود و گسترش زمينه هاى تحريك جنسى در شرايط امروز از يك سو و موانع موجود در راه ازدواج دايم از سوى ديگر مشكل حاد جنسى را براى جوانان به وجود آورده است ، به گونه اى كه اگر راهكار منطقى همانند ازدواج موقت نهادينه و فرهنگ سازى نشود ، ممكن است جوانان به روابط نامشروع زنا و انحرافات جنسى رو آورند كه عواقب ناگوارى براى خانواده ها و جامعه انسانى پديد خواهد آورد . از اين رو ، در حديثى معروف از امام على عليه السلام و امام صادق عليه السلام آمده است : « اگر خليفه دوم از ازدواج موقت نهى نكرده بود ، هيچكس زنا نمى كرد مگر شقى و بدبخت » . 8 {J . 2 حفظ ايمان و بندگى J} « گناه » اصلى ترين مانع بندگى خداوند متعال و يكى از عوامل بازدارنده ، از حق و اخلاق نيك است . از رايج ترين گناهان در ميان قشر جوان ، مفاسد ناشى از غريزه جنسى است . هيجانات جنسى دوران تجرد ، او را از ياد خدا بازداشته ، از پذيرش نصايح و موعظه هاى اخلاقى و بروز آن ، در اعمال و رفتارش منع مى كند . ازدواج موقت اين هيجانات را از بين برده يا لااقل از شدّت آن مى كاهد . اين جاست كه زمان بازگشت به فطرت خداجويى فرا مى رسد و زمينه پذيرش اخلاق حسنه مهيّا مى گردد و لذا ازدواج موقت به عنوان يكى از سنت هاى الهى همواره مورد تأكيد بوده است . 9 {J پيشگيرى از سوء استفاده جنسى J} يكى از مهم ترين غرايز انسانى كه در تمامى نوع بشر وجود دارد غريزه جنسى است . استعمارگران و سودجويان ، پيوسته به فكر سوء استفاده از اين نعمت خدادادى بوده و هستند . كشور اسلامى « اندلس » با همين شيوه سرنگون شد و به كشور مسيحى نشين « اسپانيا » تبديل گشت ! امروز نيز دولت هاى استعمارى ، مردم كشورهاى جهان سوم و حتى مردم خود را در فساد غرق نموده و از غفلت به وجود آمده ، حداكثر استفاده را مى برند ! دشمنان كشور ما نيز سال ها است از اين حربه براى ضربه زدن به مردم ما سود مى جويند كه از آن تحت عنوان « تهاجم فرهنگى » ياد مى كنيم . در اين ميان افراد سودجوى فراوانى با راه اندازى شركت هاى بزرگ فيلم ، عكس و . . . به شرافت و عفت انسان ها هجوم آورده و كانون خانواده ها را به اضمحلال سوق مى دهند . بدون ترديد در جامعه كه مردم به عفت ، فضيلت و تقوا ايمان دارند ، اگر ازدواج موقت رواج داشته باشد ، هرگز جاى پايى براى مهاجمان فرهنگى و سوداگران عفت و پاكدامنى باقى نمى ماند . در واقع مؤثرترين راه مقابله با « تهاجم فرهنگى » احياى فرهنگ ازدواج موقت است و بدون اين سنت ، ساير كارها ، آب در هاون كوبيدن است . 10 نتيجه اينكه ازدواج موقت براى جلوگيرى از انحرافات و روابط نامشروع تشريع شده است ، تا بدين وسيله عفاف و پاكدامنى حفظ شود . ( 1 ) مائده ( 5 ) ، آيه . 87 ( 2 ) صحيح مسلم ، مسلم النيسابورى ، مجلدات 8 ، ج 4 ، ص 130 ، دارالفكر ، بيروت . ( 3 ) نساء ( 4 ) ، آيه . 24 ( 4 ) وسائل الشيعه ، شيخ حر عاملى ، مجلدات 30 ، ج 21 ، باب 5 ، ح . 2 ( 5 ) همان ، باب 5 ، ح . 1 ( 6 ) براى آگاهى بيشتر . ك : همان ، باب . 5 ( 7 ) . ك : جزوه درس خارج فقه ، ناصر مكارم شيرازى ، . 1382 / 7 / 14 ( 8 ) وسايل الشيعه ، ج 21 ، باب 1 ، ص . 11 ( 9 ) همان ، كتاب النكاح ، باب 12 ، از ابواب المتعه . ( 10 ) براى آگاهى بيشتر . ك : روابط پسر و دختر ، محمدرضا احمدى و همكاران ، قم : نشر معارف ، 1386 ، ص 107 به بعد .

 

در صورتی که قصد ثبت سوال دارید، می توانید از طریق صفحه جستجو اقدام به ثبت سوال نمایید. در غیر اینصورت با استفاده از فرم زیر نظر خود را برای ما ارسال نمایید.