نیاز جنسی -عدم شرایط ازدواج -کنترل شهوت ۱۳۹۰/۱۱/۰۳ - ۷۴۱۷۴ بازدید

فرض کنید من یه جوان مجرد و بیکار هستم که از نظر مالی پشتوانه ای هم ندارم پس نمی توانم ازدواج کنم! منو با یه جواب منطقی قانع و راهنمایی کنید که چگونه با این دنیای پر زرق و برق چگونه مرتکب گناه نشم؟

از اینکه دوباره با ما ارتباط برقرار کردید بسیار خوشحالیم و امیدواریم که راهنمای خوبی در رابطه با این موضوع برای شما باشیم.دوست عزیز شرایط شما را کاملا درک می نماییم و می دانیم در این روزگار و با این شرایط شاید ازدواج نمودن به سادگی صورت نگیرد. اما این را نیز بدانید که بسیاری توانسته اند با برطرف نمودن موانع، مسیر پر فراز و نشیب ازدواج را پشت سر گذاشته و بر مشکلات و سختیهای آن پیروز شوند. اگر با دقت بیشتری به اطراف خود نگاه کنید حتما کسانی را خواهید یافت که با داشتن شرایطی سخت تر از شرایط شما، توانسته اند بر مشکلات ازدواج فائق آیند. نمی خواهیم با این گونه مطالب از مسئولیت خود در قبال شما شانه خالی کنیم اما مطمئنا هر فردی که ازدواج می نماید برای خود موانعی داشته که توانسته با درایت آنها را برطرف نماید. و این نشان از آن دارد که می توان بر مشکلات زندگی و ازدواج غلبه کرد که البته با قدری تجربه و مشورت زودتر می توان به مقصود رسید.اگر انسان راه پاسخگویی به نیاز جنسی را مانند سایر نیازهای خود می دانست هیچگاه در پاسخگویی به آن دچار مشکل نمی شد. بدن ما اگر دچار خستگی شود، می دانیم که نیاز آن با استراحت و خواب برطرف می شود. اگر گرسنه شدیم، می دانیم از کجا و چگونه باید غذا تهیه کرد. اگر بیمار شدیم، می دانیم که برای درمان کدام پزشک بهتر است. حاضریم برای تهیه غذای سالم، رفتن به پیش پزشک ماهر و مهیّا کردن محیط برای خوابی آرام، وقت و هزینه بسیار صرف کنیم اما حاضر نیستیم برای پاسخگویی به نیاز جنسی خود، قدری وقت و هزینه صرف کنیم تا راه صحیح پاسخگویی به آن را بیابیم. برای کنترل غریزه جنسی، همیشه به دنبال کوتاهترین راه (ازدواج) می باشیم، در حالی که همیشه کوتاهترین راه، بهترین راه نیست.!
مثلا برای یک دانشجو که اشتغال به تحصیل دارد و به دنبال کسب مراتب بالای علمی است، ازدواج باعث می شود وقت کمتری صرف علم آموزی کند و به ناچار موظف است مقداری از اوقات خود را (که معمولا بخش زیادی را نیز به خود اختصاص می دهد) که می توانست به تحصیل مشغول باشد، صرف خانواده و مقدمات و مؤخرات ازدواج کند. بنابراین برای چنین شخصی کنترل غریزه جنسی از راهی غیر از ازدواج، هم با صرفه تر و هم شاید آسان تر و مفیدتر باشد. دوست عزیز، ما مخالف با ازدواج نیستیم، و به ثمرات و برکات ازدواج نیز کاملا واقفیم، اما این را باید بدانید که ازدواج تنها راه کنترل غریزه جنسی نیست، مخصوصا برای کسانی که فعلا شرایط ازدواج کردن را ندارند و می توان از راهی غیر از ازدواج، که آن را نیز خداوند برای انسان قرار داده است غریزه جنسی را کنترل کرد تا شرایط ازدواج فراهم آید.
همانطور که می دانید از نظر فقهی ازدواج امری مستحب است و این عدم وجوب، خود نشان از آن دارد که می توان غریزه جنسی را با غیر از ازدواج نیز کنترل کرد چرا که اگر تنها راه کنترل غریزه جنسی ازدواج بود، خداوند باید آن را برای انسان واجب می نمود. اما می بینیم تنها زمانی ازدواج بر انسان واجب می شود که خطر ارتکاب گناه وجود داشته باشد. برای اینکه بتوان غریزه جنسی را با غیر ازدواج کنترل نمود و مرتکب گناه نشد، نیاز به مهارتها و آگاهیهایی داریم که باید به آنها مسلط شد.
«کنترل غریزه جنسی»
خداوند علی اعلی برای کسانی مانند شما که فعلا شرایط ازدواج را ندارند، راهکاری ارائه می دهد که با بکار بستن آن هم می توان از گناه دوری جست و هم زمینه ازدواج را برای خود فراهم نمود. در سوره نور آیه 23 می خوانیم: ( و لیستعفف الذین لا یجدون نکاحا حتی یغنیهم الله من فضله - یعنی کسانی که امکان ازدواج برایشان فراهم نیست باید عفت پیشه کنند تا زمانی که خداوند از فضل خود به آنها کمک کند و مشکلاتشان برطرف شود.
عفت پیشگی مقدماتی دارد که چنانچه کاملا رعایت شود، هم به راحتی می توانید غریزه جنسی را از انحراف حفظ کرده و هم لذت بندگی را درک کنید. مقدماتی چون:
1- تنظیم خواب:
بیشتر انحرافات به خصوص در زمینه مسایل جنسی از فکرهای ناسالم و خیال‌پردازی‌هایی که جوانان قبل از خواب رفتن دارند، ناشی می‌شود. اگر جوان قبل از آن که به خواب برود، فکرش به خودش و یک سری مسایل و موضوعات مربوط به دوره جوانی، معطوف گردد، کم کم به انحرافات کشیده خواهد شد. بنابراین، یکی از روش‌های پیشگیری از انحرافات این است که برنامه خواب به صورت دقیق تنظیم شود و تا زمانی که خواب بر شما غالب نشده به رختخواب نروید. وقتی به رختخواب بروید که کاملاً خسته و آماده خواب هستید. لازمه این کار این است که در طول روز مشغول فعالیت‌های مهم بوده و به اندازة کافی کار کرده باشید. طبیعی است اگر جوان با خستگی به رختخواب نرود، به ناچار مدت زمانی را در بستر بیدار خواهد ماند تا به تدریج به خواب رود و چون افکار و اندیشه‌های شهوانی و تحریک‌آمیز معمولاً در این مواقع به سراغ جوان می‌آیند، تنظیم ساعات خواب برای جوان، ضرورت خاصی می‌یابد.
2- استفاده درست و مطلوب از اوقات فراغت:
حتماً برای اوقات بیکاری و فراغتتان برنامه ای داشته باشید. خیلی از گناهانی که انسان مرتکب می شود به علت بیکاری و نداشتن برنامه است. اگر برای تمام زمان های فراغتتان برنامه ریزی کنید خیلی راحت تر می توانید با فشارهای غریزه جنسی کنار بیایید. شرکت در فعالیت های فرهنگی، هنری، سیاسی، ورزشی و ... می تواند به شما کمک زیادی بکند.
3- اعتدال در خوردن:
پرخورى و و خوردن برخی غذاها (خوردنی های پرانرژی مثل خرما، فلفل، پیاز، سوسیس و کالباس و ...) شهوت آدمی را تحریک می کند. در حدیثى پیامبر گرامى اسلام (ص) پس از آن که جوانان را به ازدواج ترغیب مى کنند، مى فرمایند: (هر کس قدرت بر ازدواج ندارد، روزه بگیرد زیرا روزه نیروى غریزه او را تضعیف مى کند. مستدرک الوسائل، ج 2، ص 531). اگر می توانید هفته ای یک یا دو روز روزه بگیرید( البته به شرطی که برایتان ضرر نداشته باشد) و اگر نمی توانید میزان غذایتان را کمتر وفاصله بین وعده های غذایی تان را بیشتر نمایید.
4- تلاوت قرآن:
بى شک انس با قرآن، تلاوت، تدبر و تفکر در مضامین آن و پند گرفتن از آیات نورانی آن بسیار راهگشا است. سعی کنید در طول روز بیشتر از این کتاب ارزشمند بهره مند شوید. چرا که انس با خداوند باعث می شود تا انسان از آرامش بیشتری برخوردار شود و تلاوت قرآن یکی از روشهای انس با خداوند می باشد.
5- پرورش تقوا و معنویت در وجود خویش:
همه آنچه بیان شد، به نحوی می‌تواند در پیشگیری از انحرافات اخلاقی و طغیان شهوت و غریزه جنسی نقش داشته باشند، اما آن چه بیش از همه ضروری است و به صورت زیربنایی در شخصیت و رفتار جوان مؤثر است پرورش معنویت و تقویت ایمان و تقوای الهی است. ما در عصری زندگی می‌کنیم که جهان به شدت در مادیات فرو رفته و یک سره غرق در جاذبه‌های نفسانی و امور شهوانی گردیده است. در شرایط کنونی، خلأ عظیم و هولناکی از اخلاق و معنویت پدید آمده و تمامی مشکلات انسان‌ها نیز از همین جا ناشی شده است. اگر با تقویت ایمان و نیروی اراده، باورها و اعتقادات جوان تقویت گردد، بدون شک بخشی از مشلکات وی به ویژه در زمینة مسایل اخلاقی و شهوت و غریزه جنسی درمان می‌شود. اگر جوان از ته دل باور نمود که تمام اعمال و رفتار او را خدا می‌بیند و بر اساس عملکرد افراد به آن‌ها پاداش می‌دهد و اساساً سعادت و خوشبختی انسان به دست خودش می‌باشد، در این صورت احتمال اینکه مرتکب گناه نشود بسیار زیاد است.‌ یقین داشته باشید، تا زمانی که نیروی ایمان و تقوا در وجود انسان بارور و تقویت نگردد، هیچ ضمانتی از شهوت و انحرافات اخلاقی وجود ندارد. به خصوص در وضعیت کنونی که عوامل تحریک کننده بسیار زیاد است. بنابراین قبل از هر چیزی سعی کنید نیروی ایمان و تقوا را در وجود خویش بارور کنید.
نکته خیلی مهمی که در باب تقویت معنویت، باید رعایت کنید،این است که به نمازهایتان اهمیت خاصی دهید، ودر هیچ شرایطی آن را ترک نکنید، خصوصا نماز اول وقت، چرا که نماز، ضامن کنترل انسان از گناه است و نیرویی که می تواند، انسان را در برابر قوه شهوت و غضب حفظ کند نماز است، همانطور که خداوند متعال در قرآن به این نکته اشاره دارد که: (اَقمِ الصلوةِ اِنَّ الصّلوةَ تنهى عَن الفحشاءِ والمنکرِ - نماز را بپا دار، که همانا نماز انسان را از پستى و پلیدى باز مى دارد، عنکبوت: 45).
طبق بعضی از تفاسیر فحشاء اشاره به قوه شهوت است و منکر اشاره به قوه غضب دارد، بنابراین نماز این قدرت را دارد که انسان را در برابر شهوت مقاوم کند، به شرط اینکه با حضور قلب باشد.
6- استفاده از روش تحمیل به نفس(روش خویشتن داری):
یکی ازعوامل موفقیت، در هر کاری برخورداری از توانِ «انتظار کشیدن» دانسته شده، افرادی که توان انتظار کشیدن را ندارند و نمی توانند صبر کنند کسانی هستند که هم لذتهای آنی و فوری را طلب می کنند وبه آینده نمی اندیشند، وهم خواسته هایشان باید فورا ارضا شود. در حالی که زند گی موفق نیازمند صبر و گذشت از لذتهای آنی، برای رسیدن به لذتهای آتی است.
توانِ انتظار کشیدن و قدرت بازداری از خواسته، همان چیزی است که در اسلام، تحت عنوان «تقوا» شناخته می شود؛ این یک قاعده فراگیر است و تمام جنبه های زندگی را در برمی گیرد،که یکی ازآنها «غریزه جنسی» است. آنچه در این بحث مهم است ،روش های مؤثر در بالا بردن توانِ انتظار کشیدن و تحقق خویشتنداری جنسی است و برای رسیدن به خویشتنداری جنسی، وبالا بردن توانِ انتظار کشیدن، دو مهارت را باید به کار برد .
مهارت اول: کاهش تماس؛
مراد از کاهش تماس، به حداقل رساندن تماس های بی دلیل وغیر موجه با اشیاء یا افرادی است، که شما بیشتر توسط آنها دچار آسیب می شوید وزمینه های فساد جنسی را در شما تقویت می کنند. مثلاً برای مدتها شما با خود این تصمیم را بگیرید، زمانی که دوستان با حرفهای ناجور، باعث تحریک شهوت می شوند، اعتنا به حرفهایشان نکنید و مشغول به کارتان شوید، و یا محل را برای مدتی ترک کنید و ذکر« لا اله الاالله» و ذکر «لاحول ولا قوه الابالله العلی العظیم» را تکرار کنید تا وسوسه های شیطانی را از خود دور کنید، که این تصمیم، خویشتنداری، همچنین اراده را در شما تقویت خواهد کرد.
مهارت دوم : پرهیز از عوامل تحریک کننده غریزه جنسی؛
مهارت اول - کاهش تماس - مربوط به خصوص خود عاملی است که غریزه جنسی شما را مستقیم وبیشتر تحریک وتقویت می کند. اما مهارت دوم - پرهیز از عوامل تحریک کننده غریزه جنسی - مربوط به هر عاملی است که غریزه جنسی شما را مستقیم یا غیرمستقیم تقویت می کند، و ما به چند عامل اصلی که باید پرهیز شود، اشاره مکنیم.
ـ پرهیز از فکر و ترسیم صحنه هاى محرک در ذهن و خیال: امام صادق(ع) می فرماید: عیسى به اصحاب خود گفت:... موسى به شما دستور داد که زنا نکنید و من به شما دستور مى دهم که فکر زنا هم در سر نپرورانید تا چه رسد به این که زنا کنید، زیرا کسى که خیال زنا کند مانند کسى است که در خانه اى نقش و نگار شده، دود و آتش به پا کند. چنین کارى گرچه خانه را نمى سوزاند ولى زینت و صفاى آن را مکدر کرده و فاسد مى کند.( وسائل الشیعه، ج 14، ص 240). فکر و خیال بسیاری از مواقع فرد را به سمت گناه می کشاند. برای این کار توصیه می شود همیشه موضوعات مورد علاقه ای برای فکر کردن آماده داشته باشید. موضوعاتی علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی و ... . هرگاه افکار و وسوسه های شیطانی به ذهن و خیالتان هجوم آوردند، از موضوعات جایگزین استفاده نمایید.
- پرهیز از نگاه های حرام(چشم چرانی): معمولا چشم چرانی عامل تقویت و تحریک غریزه جنسی می شود، که زمینه انحراف جنسی را ایجاد می کند. در روایتی امام صادق (ع) فرمودند: (نگاه به نامحرم تیری مسموم از تیرهای شیطان است (که برروح وقلب انسان می نشیند وآن را زهرآلود می کند) وچه بسا نگاهی کوتاه که حسرتی طولانی برجا می گذارد. الکافی ج5، ص559). همچنین فرمودند: (نگاه حرام به نامحرم، تخم شهوت را در قلب می کارد. من لایحضره الفقیه،ج4،ص18).
- پرهیز از دوستان منحرف و ناباب: اثرپذیری انسان از دوست، به قدری بالا است که امیرالمومنین (ع) فرمودند: (با انسان شرور و بدکار همنشینی نکن، چرا که شخصیت تو شرارت های او را می رباید، (از او اثر می پذیری) بدون آنکه خودت بفهمی. ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج20؛ ص272).
- پرهیز از محیط‌های آلوده و ناسالم: یکی از علل و عوامل انحرافات جنسی و به طور کل، انحرافات اخلاقی، محیط آلوده و محرک‌های شهوانی است. محیط از طریق وارد نمودن عناصر محرک، منجر به طغیان غریزة جنسی در جوان می‌شود. مسایلی از قبیل بدحجابی، روابط ناسالم و آزاد دختر و پسر، برخی از سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های خارجی و هم چنین استفاده نادرست از اینترنت و یا ماهواره در تحریک شهوت و غریزه جنسی جوان مؤثر است. اگر واقعاً می‌‌خواهید از جوانی‌تان به خوبی استفاده کنید و در راه درست و سالم گام بردارید، سعی کنید از محیط‌های آلوده فاصله بگیرید و خودتان را در معرض تحریک کننده های جنسی قرار ندهید. این کار اگر چه سخت است ولی با برنامه ریزی و تمرین می توانید این راهکار را عملی کنید.
- پرهیز از بیکاری و نداشتن برنامه برای اوقات فراغت: سعی کنید اوقات فراغت و بیکاری خود را به حداقل برسانید و با برنامه ریزی از اوقات خود بیشتر استفاده کنید.
- پرهیز از دوستی با جنس مخالف: یکی از مواردی که حتما باید در اولویت قرار دهید، پرهیز از ارتباط با جنس مخالف می باشد. اگر دانشجو می باشید و یا شرایط کاریتان به گونه ایست که با جنس مخالف سر و کار دارید، سعی کنید ارتباطاتتان را به حداقل، و صرفا کاری برسانید. و اینگونه ارتباطات کاری را حتی تماما در ملأعام و حضور دیگران انجام دهید.
- پرهیز از تنبلی و روی آوردن به ورزش ساده ولی مداوم: ورزش باعث می شود مقداری از انرژی شما تخلیه شود و همچنین از بدنی سالم و پر نشاط برخوردار باشید.
- اجتناب شدید از گوش دادن به آوازها و موسیقى هاى تحریک کننده و مبتذل و همچنین دوری جستن از سخنان و پیامکها ی تحریک آمیز.
- پرهیز از انزوا وتنهائی: سعی کنید بیشتر در جمع حضور داشته باشید و از تنهایی مخصوصا در اوقات فراغت و هنگام خواب بپرهیزید.
با رعایت نکات بالا و تمسک جستن به عفاف خود را از انحراف و گناه دور کنید و با رعایت تقوا مسیر ازدواج را برای خود هموار نمایید. (من یتّق الله یجعل له مخرجا – کسی که تقوای الهی پیشه کند خداوند راه نجاتی برای او فراهم می کند. طلاق آیه 2).
در آخر از خداوند می خواهیم که به برکت، کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) شرایط ازدواج با همسر مناسب و لایق را هر چه سریعتر فراهم کند و ما هم حتما در حرم کریمه اهل بیت برای شما دعا خواهیم کرد. شما نیز از توسل به ائمه (ع) غافل نشوید و در برنامه روزانه خود دقایقی را به زیارت، توسل و استمداد از این انوار پاک و مقدس اختصاص دهید.
مطالعه این کتابها نیز مفید است:
1- هفت روش پیشگری از انحراف جنسی؛ نوشته هادی حسینخانی – انتشارات موسسه آموزشی پژهشی امام خمینی.
2- جوان،هیجان وخویشتنداری؛ نوشته گروه نویسندگان حدیث زندگی- موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث
3- آرامش در پرتو نیایش نوشته علی احمد پناهی - انتشارات موسسه آموزشی پژهشی امام خمینی.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

نظرات

میهمان
سلام مطالبی که فرمودید به هیچ عنوان مرجع عقلی و منطقی ندارد لذا در بحث نیاز مدیریت و کنترل دو واژه احمقانه و خنده دار محسوب میشود همانطور که ما زمانی احساس گرسنگی و تشنگی میکنیم مدیریت گرسنگی کمی احمقانه به نظر میرسد و باید بلافاصله رفع شود در بحث نیاز جنسی که هزاران مرتبه از سایر نیاز ها مهمتر و ارجح تر است بحث مدیریت آن جایز نیست ازدواج سالم و زندگی سالم حق طبیعی است که این مملکت از جوانان سلب کرده است اگر قرار بر تقوا پیشه کردن بود چرا امامان و پیغمبران خدا تقوا پیشه نکردند و در سنین ۱۴-۱۵ ازدواج کردند و البته همیطور آخوندها چرا همه از جوانان بیچاره ی این مملکت توقع سرکوب نیازهایشان را دارند ؟؟؟
پرسمان
سلام علیکم، دوست گرامی. دین نگفته نیازها را سرکوب کنید و اصولا با سرکوب مخالف است. دین می گوید به سن بلوغ که رسیدی ازدواج کن و اگر نمی توانی تا این توانایی در تو پیدا شود خود را کنترل کن تا آسیب نبینی . قرآن می فرماید: وَلْیَسْتَعْفِفِ الَّذِینَ لَا یَجِدُونَ نِکَاحًا حَتَّىٰ یُغْنِیَهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِه. باید عفاف ورزند کسانی که نمی توانند ازدواج کنند تا اینکه خدا آنان را بی نیاز نماید و ازدواج کنند. موفق باشید.
میهمان
سلام روش هایی که گفتین مثل ورزش یا روزه واقعا نمی تواند نوجوان تازه بالغ را مثلا ۷ ۸ سال از گناهان جنسی در امان نگه داره تا ازدواج کنه من خودم در روز دست کم نیم ساعت ورزش سنگین و مداوم می کنم ولی بازهم توانایی ایستادگی جلوی شهوت رو ندارم همچنین روزه . وقتی من تو خیابون میام واقعا چطور تحریک نشم؟بعضی زنان جوان چنان حرف و زدن و حرکاتشان با ناز و تحریک کننده است که تا یک هفته نمی توانم چنین تصاویری را از ذهنم بیرون کنم راههایی که گفتید نهایتا برای ۲۰ روز جواب بده من می خواهم شهوتم رو برای چندین سال تا زمان ازدواج کنترل کنم و این راه حل ها واقعا جوابگویم نیست من از صبح که از خواب بلند میشم تا شب که دوباره میخوابم مدام دارم تحریک میشم از خواهر و مادر در خانه بگیر تا زنان بی حجاب و بد حجاب در خیابان ها واقعا من چه طور با این
وضعیت به گناه نیفتم ؟؟انگار همه چیز برای انحراف من دست به یکی کرده اند ما هرچقدر هم جلوی شهوتمونو بگیریم با این وضع به گناه میفتیم واقعا نمیتوان دیگران را مقصر دانست؟!
پرسمان
سلام علیکم، دوست گرامی. اولا هر کسی به مقدار توان وظیفه دارد که با گناه و شهوت جنسی مبارزه کند و شهوت خود را کنترل نماید. و ثانیا مبارزه با شهوت در حقیقت همان جهاد اکبر است و می توان از این طریق تهدید را به فرصت رشد تبدیل نمود و از ثواب فراوان بهره برد. و ثالثا سعی کنید هر چه زودتر ازدواج کنید تا بتوانید به آرامش روانی دست یابید و از این وضعیت خارج شوید. البته اگر جوان در این فضای تحریک آمیز دچار گناه شود به طور حتم بانیان وضع موجود هم مقصر هستند و تمام تقصیر به گردن جوانان نیست و خدای متعال در قیامت به عدالت رفتار خواهد کرد. موفق باشید.
میهمان
سلام
اولا کتاب پیرامون ازدواج موقت علامه طباطبایی این مشکل رو حل کرده ، اما اول از همه فرهنگ غلط و دوم مسئولان کشور کار رو برای جوانان سخت و گاها غیر ممکن کردند.
دین اسلام یک دین کامله میل جنسی مرحله آخر آخرش کنترله ولی روش اسلام ارضا از طریق ازدواج دائم و موقت بوده و هست.
کسانی که راهشو بستند مسئول گناهان جوانان هستند بلاشک.
چند سال پیش این فقط یه مشکل از طرف پسران جوان بود و الان شده مشکل دختران و پسران جوان...
و دختران جوان و پاکدامن الان دست به خودارضایی میزنند و این معزل مشخصا تقصیر مسئولان در درجه اول و در درجه دوم خانواده هاست.
متاسفانه راهکارهای شما برا کسی خوبه که مثلا رفته یه شهر دیگه و از همسرش دوره و موقتا میتونه اینکارارو بکنه که مثلا خودارضایی نکنه.
ولی کسی که ده ساله خواستگار نداشته و پسری که ۳۷ سالشه و حتی شاید هیچوقتم نتونه ازدواج کنه این راه کارها چه دردی ازش دوا میکنه.
این راهکارا اگر نویسنده اش بهش اعتقاد داره حتما خودش تامینه و اگر اعتقاد نداره که هیچ
عمر جوونهای مملکت داره از بین میره چون ساده ترین نیاز طبیعیشون به شدت پیچیده شده و گره خورده با خودارضایی و پورن و سکس ...
پرسمان
سلام علیکم، دوست گرامی. ما با نظر شما موافقیم این راهکارهای برای کنترل موقت و زمان دار است وگرنه راهکار کنترل و مدیریت صحیح شهوت ازدواج است. موفق باشید.
میهمان
نیاز جنسی مثل خوردن و خوابیدن بسیار لذت بخشه و این راههای کنترل خیلی کاربردی نیستند و باید دوستان عقلای دین و حکومت باهم بنشینن و قبل از اینکه اوضاع از این بدتر بشه این کار رو قانونی درست کنند - با این توصیه های سرکوبی و کنترلی کار درست نمیشه
وقتی شهوت که عالی ترین لذته استفاده بشه
مغز و جسم و روان همه بهتر از بهتر کار میکنند و جامعه پویا تره
پرسمان
سلام علیکم، دوست گرامی. شهوت در همه ما وجود دارد که باید به صورت مشروع و معقول ارضاء شود و یا کنترل و مدیریت شود تا آسیب رسان نباشد. در این زمینه عوارض و آسیب های خود ارضایی را مطالعه کنید. در سایت ما هم هست. دستور اسلام سرکوبی شهوت نیست بلکه اسلام می گوید یا از طریق شرعی آنرا ارضاء کنید و یا از روش های کنترلی استفاده نمایید و کنترل کنید تا به افراط و شهوت پرستی کشیده نشود.
شهوت رانی افراطی و خارج از ضوابط شرعی باعث شهوت پرستی می شود و انسان را وارد وادی شرک و دوری از خدا می کند که بدترین گناهان است. بهتر است هر چه زودتر ازدواج کنید و زندگی انسانی معقولی برای خود سامان بدهید. به مطالب زیر با دقت توجه نمایید. اسارت و بردگی شهوت:مصداق بارز پیروی از هوای نفس، اسارت و بردگی شهوت است. در برخی روایات اسلامی حریت و آزادگی انسان منوط به ترک شهوت قلمداد شده و بندگی شهوت را بدترین و شدیدترین نوع بردگی و ضد آزادی دانسته اند، چنانکه امام امیرالمؤمنین (ع) در این باره می فرماید: مَنْ تَرکَ الشَّهَواتِ کَانَ حُرّا؛ هر کس خواهش های نفسانی را فرو گذارد، آزادمرد است. و نیز در روایت دیگری می فرماید: عَبْدُ الشَّهْوَةِ أَذَلُّ مِنْ عَبْدِالرِّقِ؛ بنده خواهش های نفسانی خوارتر است از بنده بردگی(بنده مملوک). چراکه بندگی شهوت باعث خواری در آخرت می شود به خلاف این بندگی مملوک و در دنیا نیز گاه ذلتی که به سبب بندگی شهوت حاصل می شود زیادتر از ذلت این بندگی مملوک می باشد. در روایت دیگری می فرماید: عَبْدُ الشَّهْوَةِ أَسیرٌ لاینْفَکُّ أُسْرُهُ؛ بنده شهوت و خواهشهای نفسانی اسیری است که اسارتش دائمی است و از آن خلاصی نمی یابد.
شهوت، در لغت دارای مفهوم عامی است که به هرگونه خواهش نفس و میل و رغبت به لذات مادی اطلاق می شود؛ گاهی علاقه شدید به یک امر مادی را نیز شهوت می گویند.
در اصطلاح عرفانی و اخلاقی مراد از شهوت، میل مفرط است، قدما سه شهوت را برجسته‌تر می دانستند: شهوت طعام، شهوت کلام، شهوت نظر و میل مفرط جنسی (البته شهوت مال و نام نیز از انواع یا مصادیق برجسته شهوت است)
شهوت، خواهش و دلبستگی به چیزی است که می‌خواهی و اراده کرده‌ای، این خواهش و تمایل دو گونه است:
۱- تمایل صادق: میل و خواهش صادق آن چیزی است که اگر برآورده نشود کار بدن بدون آن مختل می‌شود، مثل تمایل به طعام در مواقع گرسنگی.
۲- تمایل کاذب: تمایل و شهوت دروغین چیزی است که کار بدن بدون آن مختل نمی‌شود، مثل میل به غذای بهتر و خوردن به قصد لذت بیشتر، بعد از سیر شدن.
در شرح چهل حدیث امام خمینی (رض) آمده: اسیر و بنده شهوت بودن، منشأ همه اسارت‌ها است و به اندازه‌ای که انسان اسیر شهواتش باشد در چشم دیگران ذلیل می شود و شخصیت او تنزل می یابد، به میزانی که تابع هوس باشد، عبد آن می‌شود و دیگر آزاد نیست. فرمانده‌ او نفس اماره است که دائم به او دستور سوء می‌دهد و از خیرات دور می‌کند، دستور به تجسّس و غیبت و می‌دهد و مانند آن.
غلام همت آنم که زیر چرخ کبود ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزاد است
مگر تعلق خاطر به ماه رخساری که خاطر همه عالم ز روی او شاد است.
عبدی که از همه‌ تعلق‌ها، غیر از تعلق به حق، رها است، در حقیقت آزاد است گر چه ظاهراً عبد است. کسی که عبد نفس شود برای اینکه به شهوات جنسی یا مقامی یا بطنی خود برسد، حاضر است در مقابل هرکس و ناکسی سر خم کرده و هر خلافی را مرتکب شود و از هیچ خلاف شرعی مضایقه نمی‌کند. این فرد هرچند در ظاهر ممکن است، اظهار استغنا و بی‌نیازی کند و وانمود کند عزت نفس دارد و اهل پُست، مقام و شکم و نیست، ولی باطناً امور نفسانی در نظرش اهمیت به سزائی دارد؛ تا حدی که این امور نفسانی او را بنده‌ خود کرده است.
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: ما تحت ظل السماء من اله یعید من دون الله اعظم عند الله من هوی متبع؛ در زیر آسمان معبودی جز خدا پرستیده نشده است که در پیشگاه خدا، بدتر از هوا و هوسی باشد که انسان را به دنبال خود می کشاند. به این ترتیب، روشن می شود که شهوت و هوای نفس از خطرناکترین عوامل انحراف انسان به سوی زشتی ها است.
امام امیر المؤمنین علی بن ابی طالب (ع) می فرمایند: الشهوات مصائد الشیطان؛ شهوات دام های شیطان است. انسان ها را به وسیله آن در هر سن و سال و در هر زمان و مکان صید می کند. امنع نفسک من الشهوات تسلم من الآفات؛ اگر می خواهید از آفات در امان باشید،خویشتن را از تسلیم شدن در برابر شهوات بازدارید.
حضرت علی (ع) درباره تاثیر بسیار خطرناک شهوت گرایی افراطی می فرماید: الشَّهَوَاتُ سُمُومٌ قَاتِلات؛ شهوات سم های کشنده است. بعضی سم ها بی هوش می کند. بعضی بی حال می کند، بعضی سم ها را می شود با آن مبارزه کرد. شهوت پرست فکرش و جانش واقعاً مریض است. آن حضرت در روایت دیگری فرمود: قَرِینُ الشَّهْوَةِ مَرِیضُ ُ النَّفْسِ مَعْلُولُ الْعَقْلِ؛ شهوت پرست هم معلول فکری است هم بیمار نفسی است. این بیماری خیلی خطرناک است که منشأ بسیاری از حوادث، جنگ ها، آدم کشی ها در طول تاریخ شده است. سر برصیصای عابد آن پیرمردی که سال ها عبادت و بندگی خدا را کرده را آخرش بر دار برده است.
در روایت دیگری آن حضرت فرمودند: لاَ تَسْکُنُ الْحِکْمَةُ قَلْباً مَعَ شَهْوَةٍ؛ حکمت و علم و درایت در قلب شهوت ران جا نمی گیرد. شهوت ران فهم ندارد، شهوت ران قدرت تشخیص را از دست داده است. حکمتی که خداوند به داوود و لقمان داد. حکمتی که خداوند می فرماید: مَنْ یُؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِیَ خَیْراً کَثیراً؛ به هر که بدهیم خیلی چیزها به او داده ایم؛ حکمتی که گمشدۀ مؤمن است. نمونه عینی آن افت تحصیلی ای است که در جوانان شهوت ران مشاهده می شود، در حالی که دانشجویان عفیف و پاک در تحصیل علم و حکمت موفق تراند.
فروید می گوید: شهوت و غریزه را باید رها کنید تا هر قدر می خواهد خودش را ارضاء کند. این نظریه را قرآن در سوره مبارکه نساء مطرح کرده است، می فرماید: یُرِیدُ الَّذِینَ یَتَّبِعُونَ الشَّهَوَاتِ، ان تَمِیلُواْ مَیْلاً عَظِیمًا؛ آدم های شهوت ران، شهوت پرست گرایش عظیمی به شهوت دارند. شهوت مانند یک اسب چموش می ماند که اگر کنترل نشود حدی برای خواسته های خود نمی شناسد و انسان رابه شهوت پرستی و غرق شدن در شهوات وامی دارد و از انسانیت خارج می کند.
انحرافات جنسی
بدون شک تمایلات جنسى و رفتار جنسى، امرى کاملاً طبیعى و برخاسته از نیازهاى طبیعى آدمى است. انسان نیازهاى متعددى دارد که یکى از آنها، نیاز جنسى است. این نیاز در آستانه نوجوانى و همراه با بلوغ، آشکارتر و جهت دارتر مى شود و به تدریج نوجوان به جنس مخالف تمایل مى یابد و دوست دارد هر چه زودتر شریک جنس خود را از جنس مخالف انتخاب کند بنابراین تمایل به جنس مخالف، براى ارضاى غریزه جنسى، با رعایت ارزش هاى حاکم بر جامعه و در قالب ازدواج و در محیط زناشویى، امر کاملاً طبیعى، بهنجار و صحیح است.
و مراد از شهوت گرایی افراطی و اسارت شهوت، ارضای این نیاز به صورت نامشروع است، روابط نامشروع دختر و پسر، خودارضایی یا استمنا (کاری کند که منی از او خارج شود)، استشها (همان استمنا است که زنان مرتکب می شوند)، لواط (همجنس بازی مردان)، مساحقه (مالیدن دو آلت)، تفخیذ (آلت میان پا گذاشتن)، زنا (رابطه جنسی نامشروع با نامحرم) و... . که بسیار آسیب زا است.
این تمایلات و رفتارهاى جنسى، نابهنجار و نوعى اختلال جنسى و یا انحراف جنسى محسوب مى شود. افراط گرایی جنسی خطرناک ترین انحرافی است که امکان دارد در جوامع انسانی پیدا شود، زیرا سایه ی شوم خود را بر همه ی مسائل اخلاقی می افکند و انسان را به انحراف عاطفی می کشاند.
در دنیای غرب که آلودگی های جنسی فوق العاده زیاد است، این گونه زشتی ها مورد تنفر نیست و حتی شنیده می شود در بعضی کشور ها همانند انگلستان، طبق قانونی که با کمال وقاحت از پارلمان گذشته، این موضوع جواز قانونی پیدا کرده، با این حال شیوع این گونه زشتی ها هرگز از قبح آن نمی کاهد و مفاسد اخلاقی و روانی و اجتماعی آن در جای خود ثابت است.
گاهی برخی پیروان مکاتب مادی که این گونه آلودگی ها را دارند، برای توجیه عمل شان می گویند ما هیچ گونه منبع پزشکی برای آن سراغ نداریم، ولی آن ها فراموش کرده اند که اصولاً هرگونه انحراف جنسی در تمام روحیات و ساختمان وجود انسان اثر می گذارد و تعادل او را بر هم می زند.
امروزه اسارت و بندگی شهوت جنسی، زمینه ساز انحرافات جنسی بسیار گسترده ای برای بشر شده است که زنا از جمله آن انحرافات است:
گناه بزرگ زنا
رابطه جنسی زن و مرد نامحرم که اصطلاحا به آن زنا گفته می شود، یکی از گناهان بزرگ و انحرافات جنسی خطرناک است که آثار شوم و مختلفی برای فرد و جامعه دارد،
از پیامدهای این عمل فساد نسب‌ها و شجره‌های خانوادگی و قطع نسل می شود، در روایتی از امام رضا (ع) آمده است: حُرِّمَ الزِّنا لِما فیهِ مِنَ الفَسادِ مِن قَتلِ الأنفُسِ، و ذَهابِ الأنسابِ ، و تَرکِ التَّربیَةِ للأطفالِ، و فَسادِ المَوارِیثِ، و ما أشبَهَ ذلکَ مِن وُجُوهِ الفَسادِ؛ زنا به علّت مفاسدى که در بردارد، مانند قتل نفس، از بین رفتن و مخدوش شدن اصل و نسب، ترک تربیت کودکان، تباه شدن موضوع ارث و میراث و امثال این مفاسد، حرام شده است.
علاوه بر اینکه عمل زنا به لحاظ اخروی آثار زیانباری دارد و موجب استحقاق عقوبت و غضب الهی می شود، به لحاظ آثار دنیوی موجب می شود نسب ها و شجره های خانوادگی قطع شود، و اختلافات و درگیری های شدید خانوادگی بوجود آید، و کانون خانواده ها از هم پاشیده شود و مرض های گوناگون تناسلی و بیماری های جدیدی همچون ایدز و هپاتیت و ... زیاد شود.
و نیز باعث می‌شود عفت و حیاء و غیرت و مودت و رحمت در میان افراد اجتماع جای خود را به بی عفتی و بی شرمی‌ و بی‌ غیرتی و دشمنی‌ و شقاوت بدهد.
با باز شدن راه زنا روز به روز میل و رغبت افراد به ازدواج کم‌تر می‌شود، چون به خیال خود می‌تواند از راه زنا نیاز های جنسی خود را برآورد، لذا اگر مرد است، انگیزه ای ندارد که محنت و مشقت نفقة عیال و اگر زن است زحمت حمل جنین و تربیت او را تحمّل نماید. با این که غریزة جنسی که محرّک و باعث همة این‌ها است، از راه دیگر، اقناع می‌شود، بدون این که کمترین مشکلی را تحمل کند.
و در نهایت با شروع این گناه بزرگ معضلات بزرگ خانوادگی و اجتماعی و بیماری‌های جسمی و روانی در افراد و جامعه، زیاد می‌شود که معالجه و درمان آن شاید به هیچ وجه امکان پذیر نباشد و کرامت انسان به طور کامل زیر پا گذاشته می‌شود و با جامعة حیوانی هیچ فرقی نخواهد داشت و صدها مشکل و بیماری های مقاربتی و مسری دیگر در اثر شیوع و رواج چنین گناهی گریبان فرد و جامعه را می‌گیرد، که نمونه و مصداق بارز آن را می توان در جوامع غربی و ... می توان یافت.
گناه بزرگ زنا و آثار آن در روایات
امام باقر (ع) درباره آیه: و لا تَقْرَبُوا الزِنا إنّه کانَ فاحِشَةً؛ و به زنا نزدیک مشوید که آن فحشا است، فرمودند: مَعصیَةً و مَقْتا فإنّ اللّه َ یَمقُتُهُ و یُبغِضُهُ، قالَ: «و ساءَ سَبِیلاً» هُو أشَدُّ الناسِ عَذابا، و الزنا مِن أکبَرِ الکَبائرِ؛ یعنى، معصیت و نفرت انگیز است؛ زیرا خداوند زنا را دشمن مى دارد و از آن نفرت دارد. فرمود: «و بد راهى است» عذاب زناکار از همه گنهکاران سخت تر است و زنا از بزرگترین گناهان کبیره است.
امام صادق (ع) فرمودند: إنَّ أشَدَّ الناسِ عَذابا یَومَ القِیامَةِ رَجُلٌ أقَرَّ نُطفَتَهُ فی رَحِمٍ تَحْرُمُ علَیهِ؛ سخت ترین عذاب را در روز قیامت آن مردى دارد که نطفه خود را در رحمى که بر وى حرام است جاى دهد .
پیامبر خدا (ص) فرمودند: اِشتَدَّ غَضَبُ اللّه ِ عزّ و جلّ عَلَى امرأةٍ ذاتِ بَعلٍ مَلَأتْ عَینَها مِن غَیرِ زَوجِها أو غَیرِ ذِی مَحرَمٍ مِنها ، فإنّها إن فَعَلَتْ ذلکَ أحبَطَ اللّه ُ کُلَّ عَمَلٍ عَمِلَتهُ ، فإن أوطَأتْ فِراشَهُ غَیرَهُ کانَ حَقّا عَلَى اللّه ِ أن یُحرِقَها بِالنارِ بعدَ أن یُعَذِّبَها فی قَبرِها؛‌ زن شوهردارى که مرد بیگانه اى یا نا محرمى چشمش را پر کرده باشد ، مورد خشم شدید خداوند عزّ و جلّ است؛ زیرا که اگر چنین باشد، خداوند همه اعمال او را باطل گرداند و اگر به شوهر خود خیانت ورزد، بر خداست که او را بعد از عذاب دادن در قبر، به آتش دوزخ بسوزاند .
و نیز فرمودند: لَمّا اُسرِیَ بِی مَرَرتُ بِنِسوانٍ مُعَلَّقاتٍ بِثُدُیِّهِنَّ فقلتُ : مَن هؤلاءِ یا جَبرئیلُ ؟ فقالَ : هؤلاءِ اللَّواتِی یُورِثْنَ أموالَ أزواجِهِنَّ أولادَ غَیرِهِم؛ شبى که به معراج برده شدم، به زنانى برخوردم که از پستانهاى خود آویزان بودند . پرسیدم : اى جبرئیل! اینها کیستند؟ گفت : اینها زنانى هستند که فرزندان غیر شوهران خود را وارث اموال آنان مى کنند .
مَن فَجَرَ بامرَأةٍ و لَها بَعلٌ ، انفَجَرَ مِن فَرجِهِما مِن صَدِیدٍ وادٍ مَسِیرَةَ خَمسِمِائَةِ عامٍ یَتَأذّى أهلُ النارِ مِن نَتْنِ رِیحِهِما و کانا مِن أشَدِّ الناسِ عَذابا؛ هرکه با زن شوهردارى زنا کند ، رودخانه اى از چرکابه به طول پانصد سال راه ، از شرمگاه آن دو جارى شود، به طورى که دوزخیان از بوى گند آنها متأذّى باشند و عذاب آنان از همه دوزخیان سخت تر باشد .
امام صادق (ع) فرمودند: ثلاثةٌ لا یُکَلِّمُهُمُ اللّه ُ تعالى و لا یُزَکِّیهِم و لَهُم عَذابٌ ألِیمٌ ، مِنهُمُ المرأةُ تُوطِئُ فِراشَ زَوجِها؛ سه نفرند که خداوند متعال با آنان سخن نمى گوید و تزکیه شان نمى کند و آنان را عذابى دردناک است . یکى از آن سه نفر، زنى است که به شوهر خود خیانت کند .
پیامبر خدا (ص) فرمودند: یا علیُّ فی الزِنا سِتُّ خِصالٍ : ثلاثٌ مِنها فی الدنیا و ثلاثٌ فی الآخِرَةِ ، فأمّا التی فی الدنیا فَیَذهَبُ بالبَهاءِ ، و یُعَجِّلُ الفَناءَ ، و یَقطَعُ الرِّزقَ ، و أمّا التی فی الآخِرَةِ فَسُوءُ الحِسابِ ، و سَخَطُ الرحمنِ ، و الخُلُودُ فی النارِ؛ اى على! زنا شش پیامد دارد : سه پیامد در دنیا و سه دیگر در آخرت ؛ پیامدهاى دنیایى اش این است که آبرو را مى برد ، مرگ را شتاب مى بخشد و روزى را مى بُرد؛ و پیامدهاى آخرتش حسابرسى سخت و دقیق ، خشم خداى رحمان، و جاودانگى در آتش است .
امام على (ع) فرمودند: الزِّنا یُورِثُ الفَقرَ؛ زنا ، فقر به بار مى آورد. امام صادق (ع) فرمودند: الذُّنوبُ التی تَحبِسُ الرِّزقَ، الزنا؛ [از جمله] گناهانى که جلو روزى را مى گیرد ، زنا است .
امام باقر (ع) فرمودند: وَجَدْنا فی کتابِ رسولِ اللّه ِ صلى الله علیه و آله : إذا ظَهَرَ الزِّنا مِن بَعدِی کَثُرَ مَوتُ الفَجْأةِ؛ در کتاب رسول خدا صلى الله علیه و آله یافتیم که : چون بعد از من زنا آشکار گردد ، مرگهاى ناگهانى زیاد شود.
امام صادق (ع) فرمودند: إذا فَشا الزِّنا ظَهَرَتِ الزَّلازِلُ؛ هرگاه زنا شیوع یابد ، زمین لرزه ها پدیدار شود .
هر عضوى از بدن بهره اى از زنا دارد
میهمان
واقعا کع خب ما چجوری شهوتمونو کنترل کنیم این یه نیازععععع بفهمید
پرسمان
سلام علیکم، دوست گرامی. بله بی شک این یک نیاز هست، اما اگر به موقع از طریق شرعی ارضاء یا کنترل و مدیریت صحیح نشود، خسارت بار خواهد بود.
میهمان
من حتی بعضی وقت ها از شدت فشار جنسی گریه میکنم چون پدر و مادرم رضایت با پسری که دوست دارم نمیدن ...... خودارضایی هم که حرومه...... دیدن فیلم های سگسی هم که حرومه......زنا هم که حرومه...... صبر خدا هم که زیاده..... من این وسط باید چیکار کنم ۱۸ سالمه چرا نباید مثل بقیه ی ادما ازدواج کنم؟؟؟؟ چرا باید این نیاز لعنتی رو مهار کنم؟؟؟؟
پرسمان
سلام علیکم، با عرض سلام حضر پرسشگر گرامی، اولا عشق برای داشتن یک ازدواج پایدار هرگز کافی نیست، اموری هم که به آنها اشاره فرمودید به خاطر آسیبهای مختلفی که دارند حرام اعلام شده اند و حتی خودارضایی در روانشناسی نیز جزو رفتارهای اسیب زا محسوب می شود، و دیگر اینکه ۱۸ سالگی هنوز اول سن ازدواج است و شما فرصت بسیاری برای یک انتخاب خوب دارید.که از کانال مشاوره ی پیش از ازدواج می گذرد. برای مدیریت غریزه جنسی راهکارهای خوبی در سایت ذکر شده است و اگر دچار لغزشی شدید حتما توبه کنید زیا خداوند مهربان توابین را بسیار دوست می دارد اگر به توضیح بیشتری نیاز دارید لطفا سوال خود را در بخش درج سوال ثبت کنید.
میهمان
واقعاٌ از جواب دادنتون به این صورت تاسف خوردم، فرمودید ازدواج واجب نیست و پس چون واجب نیست راه های دیگه ای هم برای کنترل نیاز جنسی هست، باید عرض کنم که غذا خوردن هم واجب نیست، آشامیدن آب هم واجب نیست یا این منطق پاسخگویی شما پس راه دیگه ای هم برای کنترل نیاز خوردن و آشامیدن هست ولی اگر این دو به انسان نرسه میمیره پس ربطی به واجب بودن یا نبودن نداره، کسی که گرسنه است نمیتونه به غذای خوب فکر نکنه شما این رو نمیدونید انگار؟؟؟؟ تنها راه کنترل نیاز جنسی ازدواج هست و با شرایطی که جامعه برای ما به وجود آورده ازدواج تقریبا برای فقرا و نیازمندان و حتی قشر متوسط آرزویی بیش نیست، من چندین دختر رو خانواده ام صحبت کردن همه دنبال پول یا خونه داشتن داماد یا خوض قیافه بودن یا سربازی رفته و... هستن که برای خیلی از جووون ها مقدور نیست و حکومت اسلامی ما راه های ازدواج رو بسته و گناهی که جوون ها مرتکب میشن مقصر اصلی این حکومت و سران اون هستن
پرسمان
سلام علیکم، پرسشگر گرامی ، راه دیگر شرعی برای کنترل غریزه جنسی در دین وجود دارد که ازدواج موقت است .
میهمان
چرت ترین راه شما صورت مساله رو پاگ کردی
خودتونم الان اینا رو انجام میدید؟
شما خودتونو گیر نیاوردید واقعا
به نسل جوان رسید کافور و سرکه و زهر مار
واقعا که
پرسمان
سلام علیکم، با عرض سلام به شما؛ پرسشگر گرامی آنچه معروف است، استفاده از کافور برای کاهش فشار شهوت جنسی است، ولی عوارض آن و وجود روش های بهتر، استفاده از آن را امری غیرمعقول نشان می دهد. چرا که در گذر زمان عوارض ناخواسته به همراه دارد. لذا بهترین درمان و دارو برای ترک شهوت ،داشتن ارداه قوی و خودداری،روزه گرفتن و اگر مقدور نیست،کم خوری و اجتناب از پرخوری مخصوصا غذاهای چرب،عدم حضور در مکان های حساس می باشد.همچنین در این خصوص استفاده از سرکه ابتدا باید با پزشک متخصص مشورت کنید. زیرا ممکن است این کار اولاً عوارضی را به دنبال داشته باشد. ثانیاً به فرض که این یک راه درمانی باشد شاید به دلیل شرایط بدنی افراد مختلف نتوان برای همه افراد نسخه یکسانی را در نظر داشت و لازم است در این مورد به صورت فردی و پزشکی نتیجه گیری شود. پس بهتر است این نسخه را امتحان نکنیم و اگر چه سرکه فوائد فراوانی دارد ولی در درمان شهوت خاصیتی از آن نیافتیم. پرسشگر گرامی؛ راه حل دین در خصوص نوع مقابله و مواجهه با نیاز جنسی، نخست ازدواج و نکاح مشروع است و در صورت عدم امکان، کنترل مثبت با شرحی که در مقاله بیان شد و سپس کنترل منفی با وجود همه زیانهای آن، ولی هیچ گاه به بی بند و باری و افسارگسیختگی و آلودگی به گناه رضایت نمی دهد و زیان آن را به مراتب خسارت بارتر و ویرانگرتر از ضرر کنترل منفی می داند. موفق باشید.
میهمان
سلام شاید کسی نخواد که نیاز جنسی خودش رو کنترل کنه شاید کسی بخواد به نیاز جنسی خودش پاسخ بده اون وقت چی؟ در زمان صدر اسلام اینترنت و ماهواره و فیلم و عکس و چت و فضای مجازی و دوست دختر و پسر نبوده پس کنترل نیاز جنسی خیلی خیلی راحت بود. ولی خداوند سه نوع ازدواج قرار داده ازدواج موقت دایم و ملک یمین یا ازدواج با کنیز الان چی؟ الان شرایط گناه خیلی فرق کرده نسبت به اون زمان. اینترنت هست عکس و فیلم و چت به راحتی در دسترسه بنظرتون منطقیه که تنها ی نوع ازدواج باشه؟ اگه خویشتنداری لازم بود وقتی کسی نزد پیامبر رفت و گفت آیا اجازه میدهید که خود را عقیم کنیم چرا پیامبر توصیه به ازدواج نکرد؟ پیامبر سریع گفت برو ازدواج موقت بکن.اول ازدواج دایم بعد ازدواج موقت و در اخر اگر تحت هیچ شرایطی امکان ازدواج دایم و موقت نبود خویشتنداری باید بکنیم.
پرسمان
سلام علیکم، با عرض سلام حضور پرسشگر گرامی، توان کنترل تکانه که تکانه ی جنسی یکی از آنها است شرط موفقیت در زندگی است و از افتادن انسان به دام بسیاری از کژی ها پیشگیری می کند برای دریافت توضیحات مفصل به قسمت درج سوال سایت مراجعه و سوال خود را برای دریافت پاسخ تفصیلی درج کنید.
استفاده از اینترنت و ماهواره و فیلم و عکس و چت و فضای مجازی و.. جبری نیست لذا می توانید از انجام مقدماتی که منجر به تحریک و ارتکاب گناه می شود خودداری کنید.
در مورد ازدواج موقت هم باید عرض کنم که با در نظر گرفتن جوانب احتیاطی می توانید با یکی از زنانی که شوهر خود را به عنوانی از دست داده و بیوه گردیده ازدواج موقت کنید.
میهمان
با سلام من پسری هجده ساله ام که حدود دوماهه که از استمنا توبه کردم و خب شرایط ازدواج رو هم قطعا ندارم چون حداقل حداقلش باید کنکور رو بدم الان واقعن حتی اگر از نیاز جنسی هم بگذریم من یه شخصه خیلی خیلی محتاج ارامش روانی ازدواجم واقعن نمیدونم باید چکار کنم
علاوه بر اینکه امسال با اومدن این ویروس و تعطیلی مدارس حتی معلوم نیست که کنکور کی برگذار میشه
من دیگه کم کم دارم دیوونه میشم
واقعن نمیدونم باید چیکار کنم منی که هرگز تو عمرم با هیچ دختری وارد ارتباط نشدم...
اصلن راهکاری هست؟...
پرسمان
سلام علیکم، با عرض سلام
پرسشگر گرامی اگر عوامل و موانعی جدی بر سر راه ازدواج قرار گرفته باشد به طوری که شخص با همه تلاش های خود نتواند آنها را از میان بردارید؛ در این فرض هیچ راه مطمئنی همچون خویشتنداری جنسی، خودمهارگری، مدیریت غریزه جنسی و کنترل شهوت کارساز نیست. برای این منظور باید نیاز جنسی خویش را والایش کنید و تا محرومیت های جنسی و شدت نیاز جنسی خدای ناکرده شما را به سوی گناه و بی عفتی سوق ندهد.
بهترین توصیه برای افرادی همچون شما که باید در این شرایط محرومیت های جنسی را تحمل کنند و هیچ راهی برای ارضای مشروع وجود ندارد این است که با والایش انرژی های جنسی و بردن آن به سمت فعالیت های هنری، فکری، ورزشی، اجتماعی و معنوی و در پیش گرفتن رژیم غذایی مناسب (با مراجعه به کتاب های طب سنتی و تغذیه)، از آسیب های جسمی و روحی خود مانع شوند؛ علاوه بر این باید از تمرکز بیش از حد بر نیاز جنسی (به عنوان مثال نظربازی، دیدن عکس ها و فیلم های محرک، گفتگو دربارة مسائل جنسی، جک های جنسی و...) که به شعله ور شدن آتش نیاز می انجامد، بپرهیزند و بکوشند که با خودگویی های منطقی و آرام کننده و انس با عبادت و تلاوت قرآن و یادکرد مداوم پاداش های الهی و درس گرفتن از زندگی افرادی که همین شرایط را با صبوری و پاکدامنی پشت سر گذاشته و می گذارند، موقعیت پیش آمده را به عنوان واقعیتی که باید با آن سازگار شوند، بپذیرند و با آن سازگار شوند. موفق باشید.
میهمان
سلام حرفاتون کاملا خود خواهانه است ووالا من که نمیتونم شهوتمو کنترل کنم البته هم نماز شب میخونم هم روزه میگیرم تا زیاد نشه اون حس ولی نمیشه حتی من الآن یک ماه جنب نشده ام البته بیشتر از یک ماه هست که استمنا نکردم ولی خوب بازم سخته خدا شاهده سخته از یه طرف نیاز جنسی آدمو آزار میده از یه طرف مشکل مالی از یه طرف حرف مردم از یه طرف خدا والا ما این وسط موندیم آخه چقد تحمل (البته بگم من تا میتونم دارم با شهوت مبارزه میکنم الآن از یه ماه بیشتره که پاکم ). ولی خب بازم ممنون .
میهمان
کلا خانواده ها نسبت به این نیاز گارد میگیرن و نمی خوان بپذیرنش و انتظار دارن بچشون ۷ یا ۸ سال یا بیشتر تحمل کنه تا ازدواج کنه. ولی خوب این ممکن نیست (این رو من نمیگم اوضاع جامعه میگه)از اونجایی که این نیاز دو طرفه هست چه ایرادی داره که یک پسری که به بلوغ میرسه و با یک دختر خانمی اشنا میشه بتونن با یک صیغه محرم بشن و نیاز های عاطفی و غریزی شون رو ارضا کنن و ۱۰ سال(که شرایط محیا شد) بعد با هم ازدواج کنن یا اگر با هم تفاهم نداشتن راحت جدا بشن؟
اصلا چرا اینقدر به موضوع باکره بودن این قدر اهمیت میدیم؟ چرا دختری که باکرگی شو سهوا یا عمدا از دست میده باید ها افسرده بشه؟
با این همه امکانات بهداشتی بخاطر انتقال ویروس و بچه دار شدن قبل از ازدواج و ... نمیشه این موضوعات رو رد کرد
پرسمان
سلام علیکم، با عرض سلام حضور پرسشگر گرامی،فرموده اید:« چه ایرادی داره که یک پسری که به بلوغ میرسه و با یک دختر خانمی اشنا میشه بتونن با یک صیغه محرم بشن و نیاز های عاطفی و غریزی شون رو ارضا کنن »، پیشنهادی که شما ارائه نموده اید هیچ گونه منافاتی با احکام اسلامی ندارد، و در چهارچوب احکام اسلامی قابل اجرا است و در برخی مناطق نیز به نحوی به آن عمل می شود، و برخی از روانشناسان مسلمان نیز این گونه پیشنهاداتی را مطرح کرده اند، اما عرف غالب جامعه آنرا نمی پذیرد، و جا افتادن آن در جامعه نیاز به کار فرهنگی دارد.
فرموده اید:«چرا دختری که باکرگی شو سهوا یا عمدا از دست میده باید ها افسرده بشه؟» انسان موجودی است که وابستگی زیادی به اجتماع دارد حتی کسانی گفته اند که انسان موجودی ذاتا اجتماعی است، لذا هر فردی در هر جامعه ای که زندگی می کند باید ارزشهای حاکم بر آن جامعه را محترم شمارد در غیر این صورت مورد اعتراض جامعه قرار می گیرد و افسردگی به او روی می آورد.
فرموده اید: «۱۰ سال بعد با هم ازدواج کنن یا اگر با هم تفاهم نداشتن راحت جدا بشن؟» این فرمایش شما با یافته های روانشناسی و تجربی ما منافات دارد، چه آنکه در این بازه زمانی مشکلاتی بسیاری ممکن است ایجاد شود و روح و روان طرفین بخصوص دختران را دچار آسیب شدید کند، البته تعدیل نظر شما می تواند به این صورت باشد که دختران و پسران زیر نظر خانواده ها و با نظارت دقیق آنها این کار را انجام دهند و قبل از آن اقدام به مشاوره های لازم در این خصوص نمایند.
اینکه فرموده اید: «بعد از مثلا ده سال اگر تفاهم نداشتند جدا شوند»، فقط در مقام بیان ساده است و در مقام عمل با مشکلات بغرنجی روبروست چه آنکه وابستگی شدید ایجاد شده بین دختر و پسر و جداشدن پسر از دختر یا دختر از پسر منجر به ایجاد آسیب هایی می شود که افسردگی بالینی و اقدام به خودکشی از جمله ی آنها است.
میهمان
با سلاممطلب جالب بود اما اگر سوال چیز دیگه ای بود. مثلا سوالی مانند: چگونه نیرونی جنسی مون رو سرکوب کنیم، فراموشش کنیم الان سوال اینه، من که تو این شرایط دیر میتونم ازدواج کنم، یا اصلا تا اخر عمر نمیتونم ازدواج کنم، تکلیف من و نیروی جنسیم چی میشه؟
اگه من سبک زندگیم بر اساسی ساخته شده که ازدواج و خانواده دست و بالمو میبنده، اون وقت چه کار کنم؟ فقط نادید بگیرم نیروی جنسیو؟ خودمو مشغول کنم که وقت نشه اصلا بهش فکر کنم؟
این رو شما راه حل میدونید؟
فکر نمیکنید یه جورایی پاک کردن صورت مسئله هست این؟
پرسمان
سلام علیکم، با عرض سلام حضور پرسشگر گرامی، شما به نکات مختلفی در نامه ی خود اشاره فرموده اید، من هریک را بطور جداگانه مطرح و پاسخ مقتضی را تقدیم حضورتان می کنم.
فرموده اید:« چگونه نیرونی جنسی مون رو سرکوب کنیم، فراموشش کنیم» سرکوب کردن کشاننده ی جنسی آسیب زا است و آنچه مد نظر است کنترل تکانه، هدایت و کانالیزه کردن و جهت دادن به آن است.
فرموده اید:« فراموشش کنیم» فراموش کردن کشش جنسی امری غیر ممکن است زیرا از نیروهای سرشتی انسان است که پروردگار حکیم به خاطر مصالح مختلف از جمله حفظ نوع بشر در سرشت وی قرار داده است.
فرموده اید:«من که تو این شرایط دیر میتونم ازدواج کنم، یا اصلا تا اخر عمر نمیتونم ازدواج کنم، تکلیف من و نیروی جنسیم چی میشه؟» ازدواج تنها راه کنترل غریزه جنسی نیست، مخصوصا برای کسانی که فعلا شرایط ازدواج کردن را ندارند و می توان از راهی غیر از ازدواج، که آن را نیز خداوند برای انسان قرار داده است غریزه جنسی را کنترل کرد تا شرایط ازدواج فراهم آید. در صورت تمایل به آگاهی از این روشها می توانید به سامانه پرسمان مراجعه کنید و عنوان را جستجو نمایید.
فرموده اید:«اگه من سبک زندگیم بر اساسی ساخته شده که ازدواج و خانواده دست و بالمو میبنده، اون وقت چه کار کنم؟ » روانشناسان چهار مولفه برای سلامت روان معرفی می کنند ۱- تحصیلات ۲-شغل۳- ازدواج ۴- فرزند پروری، با توجه به این مطلب، سبک زندگی کردن یکی از انتخابهایی است که ما می توانیم در زندگی داشته باشیم، ولی باید مسئولیت انتخابهای خویش در زندگی را بپذیریم. اگر سلامت روان می خواهیم باید بنا به توصیه ی متخصصین روان الگوی ذکر شده را رعایت کنیم و هزینه ی آنرا بدهیم، اگر بسته نشدن «دست و بال» برای ما در اولویت است می توانیم ازدواج نکنیم، و فرزندپروری نداشته باشیم و... اما باید تبعات آنرا بپذیریم و هزینه اش را بپردازیم. هر سبکی در زندگی هزینه ی خاص خود را دارد که باید با انتخاب آن هزینه اش را بپردازیم.
فرموده اید:«فقط نادید بگیرم نیروی جنسیو؟ خودمو مشغول کنم که وقت نشه اصلا بهش فکر کنم؟این رو شما راه حل میدونید؟» همانطور که عرض شد نادیده گرفتن کشاننده ی جنسی امکان پذیر نیست اما هدایت و کنترل آن تا زمان مناسب جهت ازدواج امکان دارد.
فرموده اید:«فکر نمیکنید یه جورایی پاک کردن صورت مسئله هست این؟» ما از مطالب تقدیمی پاک کردن صورت مسئله را استنباط نمی کنیم. بلکه می گوییم کسانی که فعلا امکان ازدواج ندارند با استفاده از راهکارهای پیش گفته، غریزه ی جنسی خود را کنترل کنند و تقوا پیشخ نمایند تا خدواند از فضل خویش آنها را بی نیاز کند.
میهمان
پسری دارم ۲۶ساله شرایط ازدواج در دام زنها بد افتادهچطور میتوانم به راه بیاورند، کتاب نمیتوانی، به روانپزشک مه مراجعه. نمیکند، ورزش کار هم هست،آیا میشود از کافور استفاده کرد؟ چگونه؟
پرسمان
سلام علیکم، راه های کنترل شهوت در جواب سوال آمده از کافور هم می شود استفاده کرد اما باید بدانید که مقدار مصرف و کیفیت آن چطور باشد در این زمینه تحقق کنید. موفق باشید.
میهمان
سلام، میدونید مشکل الان کجاست، مشکل اینجاسن که فرد نایز جنسی داره درحالی که آمادگی ازدواج نداره، از به بلوغ فکری و شخصیتی و اجتماعی رسیده، نه کار داره، فقط و فقط نیاز داره، زود ازدواج کردن شاید راهش نباشه، افرادی رو دیدم که زود ازدواج کردن و حالا نمیتونن از جاشون تکون بخورن، یه جورایی خانواده دست و پاشون رو بسته، بهتذین کار تعدیل نیروی جنسیه تا انسان بتونه به یه حدخوبی از علم آموزی و کسب درآمد برسه و بعد اقدام به ازدواج کنه...

 

در صورتی که قصد ثبت سوال دارید، می توانید از طریق صفحه جستجو اقدام به ثبت سوال نمایید. در غیر اینصورت با استفاده از فرم زیر نظر خود را برای ما ارسال نمایید.